Ta med/göra på flyget

Magiana

Trådstartare
Jag ska flyga i morgon och kommer då sitta på planet i nästan 4 timmar. Frågan är hur man står ut. Att läsa under tiden går bort eftersom jag inte orkar göra det mer än en kort stund i taget. Jag tänkte jag skulle brodera men får man ta med sig en liten trubbig stramaljnål på flyget? Jag antar att man inte får ta med sig en sax men får man ta med en potatisskalare i stället? Min är av en modell där skärdelen sitter i en plastbygel.

Om man inte får ta med utrustning för broderi, vad kan man då göra i stället för att inte börja klättra på väggarna?

Du får ha med en sax om bladet är kortare än 6cm. Har därför med mig världens vassaste nagelsax när jag har virkningen med mig.
Detta gäller dock SAS, du är tvungen att gå in på ditt flygbolags hemsida och kolla deras regler för nål och sax.

Du får ha med en sax om bladet är kortare än 6cm. Har därför med mig världens vassaste nagelsax när jag har virkningen med mig.
Detta gäller dock SAS, du är tvungen att gå in på ditt flygbolags hemsida och kolla deras regler för nål och sax.
Tack för svaret. Jag har redan försökt kolla på flygbolagets hemsida men hittade ingen information där. Det är Norwegian jag flyger med.

Nu kollade jag en gång till och hittade information. Liten sax är tydligen tillåten.

Men jag noterade också att man inte får packa medicin i incheckat bagage och har man det i handbagaget ska man ha receptet med sig. Jag har inget fysiskt recept. Hur gör man då? Ber apoteket skriva ut? Jag vet inte ens om jag hinner till ett apotek före flygningen. Jag tycker det verkar löjligt för medicinen är förpackad i karta och det är bara att kolla fass vad det är för något.

Och hur farao ska jag lyckas få med mig schampo, tvål och liknande? Jag har inga små flaskor att hälla över i.

Titta på molnen, slöa ha lite tråkigt - det är nyttigt det med. Klättrar du på väggarna av det så kanske det är just det som behövs!

Strunta i sax och nål mm, det är sånt som man lätt slarvar bort ändå. Har kamrater som ägnar sig åt fingervirkning, bara ett garnnystan i fickan och inget mer, var mer poppis för några år sen.

Fyra timmar knallar snart på!

Titta på molnen, slöa ha lite tråkigt - det är nyttigt det med. Klättrar du på väggarna av det så kanske det är just det som behövs!

Strunta i sax och nål mm, det är sånt som man lätt slarvar bort ändå. Har kamrater som ägnar sig åt fingervirkning, bara ett garnnystan i fickan och inget mer, var mer poppis för några år sen.

Fyra timmar knallar snart på!
Jag slöar när det passar mig, inte när jag tvingas till det. 4 timmar är hur som helst alldeles för lång tid att sitta still.

Fingervirkning är inte min grej. Man får ju inget användbart eller snyggt resultat. Det är bara meningslöst görande.

• Gilla
Reactions: ptr
Om man inte får ta med utrustning för broderi, vad kan man då göra i stället för att inte börja klättra på väggarna?
Jag brukar: läsa en bok, sova lite, titta på en film, jobba/plugga, äta snacks, prata med grannen bredvid.
I värsta fall har man lite tråkigt men det är ju bara fyra timmar det handlar om så det är ju inte hela världen.

Jag slöar när det passar mig, inte när jag tvingas till det. 4 timmar är hur som helst alldeles för lång tid att sitta still.

Fingervirkning är inte min grej. Man får ju inget användbart eller snyggt resultat. Det är bara meningslöst görande.
De gjorde mössor och vantar i parti och minut, så användbart kan det nog vara för de som har tålamod.

Du får träna på att det passar dig att slö. Så hårt göra är det inte.

Ja.

Det finns att köpa på apoteket till exempel. Eller så köper du sådant på plats.
Herre min skapare :crazy: Hur fan ska jag hinna? Jag åker till Stockholm i kväll efter att apoteket har stängt och hinner nog inte före flyget i morgon. Panik! Några andra produkter än de jag är van vid vill jag inte heller ha.

Sova? Se bra dokumentär/film? Måltid?

4 timmar är ganska kort tid, brukar gå hur fort som helst.
Sova är inte aktuellt för då kan jag inte sova på natten. Jag gillar inte att se på film. Äta kan jag inte göra i 4 timmar.

:banghead: Jag vill inte åka! Det är för mycket problem med det.

Nu kollade jag en gång till och hittade information. Liten sax är tydligen tillåten.

Men jag noterade också att man inte får packa medicin i incheckat bagage och har man det i handbagaget ska man ha receptet med sig. Jag har inget fysiskt recept. Hur gör man då? Ber apoteket skriva ut? Jag vet inte ens om jag hinner till ett apotek före flygningen. Jag tycker det verkar löjligt för medicinen är förpackad i karta och det är bara att kolla fass vad det är för något.

Och hur farao ska jag lyckas få med mig schampo, tvål och liknande? Jag har inga små flaskor att hälla över i.

Recept: utskrift från apoteket. Du får väl vara glad att de inte kräver intyg från läkare.
Schampo, tvål: låt bli flytande tvål. Schampo kan du väl lägga i incheckade bagaget eller köpa när du är framme, liksom tandkräm?

Ladda ner p3 dokumentärer till telefonen och lyssna på är guld!!

Ta med tråd/garn och knyt makre armband eller hur det stavas/hur man säger :)

Herre min skapare :crazy: Hur fan ska jag hinna? Jag åker till Stockholm i kväll efter att apoteket har stängt och hinner nog inte före flyget i morgon. Panik! Några andra produkter än de jag är van vid vill jag inte heller ha.

Sova är inte aktuellt för då kan jag inte sova på natten. Jag gillar inte att se på film. Äta kan jag inte göra i 4 timmar.

Nej, men om du bara vill se problem med hela resan så är det ju så. Du kan inte läsa, vill inte se film, kan inte vila/sova.
Då får du väl helt enkelt sitta och ha tråkigt. Det är tilllåtet. Och kanske bläddra i de där broschyrerna och tidningarna som brukar finnas i fickan på planet. Eller köpa en dagstidning på flygplatsen.

Du vill inte använda andra produkter än de du är van: nej, då får du väl stå ut utan.

Det finns apotek på Arlanda, har jag för mig, om det är därifrån du reser. De kan hitta befintliga elektroniska recept.

Andas!
Apotek ska finnas på Ica maxi med generösa öppettider. De har även små plastburkar för att hålla över schampo och annat. Ta med broderi och trevlig bok/tidning. Fyra timmar går relativt fort. Göra några yoga övningar sittande. Andning och nacke/axlar och rör benen och fötterna.

Jag har ALDRIG haft recept pa mina mediciner under alla ar jag flackat fram och tillbaka over jorden 5-6 ganger per ar. Mediciner har jag alltid i handbagaget da mitt incheckade bagage ibland inte kommer fram. Schampo och liknande har jag alltid i det checkade bagaget da det ju annars gor mitt handbagage tyngre an nodvandigt.

En flygning på 4 timmar är ju....ingenting. Ta med litteratur och läs om resmålet, till exempel? Varför vill du inte åka nu då?
Jag vill inte åka p.g.a. stressen med packningen. Det känns inte värt det. Jag behöver inte läsa om resmålet. Ointressant. Jag ska dit p.g.a. jobbet så det är ingen självvald semesterresa.
@Magiana När går din flight? Apoteket i Sky City öppnar klockan sju.

Angående tidsfördriv på planet så verkar det helt enkelt som att du kanske får leva med att ha lite tråkigt i fyra timmar. Man överlever det med.

Flyget går 11.00 . Jag vet inte hur jag hittar till Sky City och bara det gör mig skitstressad. Arlanda lär ju vara gigantiskt. Jag har aldrig varit där och jag har aldrig varit utomlands (utom Norge när jag var 15 och Finland när jag var barn.)

Det bor papekas att flygbolaget inte har med sakerhets kontrollen och vad man har i handbagaget att gora, det ar "security" pa flygplatsen. VIssa flygplatser ar varre an andra (las Heathrow, London:angel:) men medicinerna har de inte ens tittat pa

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 969
Senast: gul_zebra
·
H
Hundhälsa Har kommit till en punkt till slut där jag tvingas med veterinärens hjälp att kapitulera och inse att jag inte kan hjälpa Pingla då hon...
2
Svar
20
· Visningar
5 653
Senast: Hjalti
·
Hästmänniskan Jag antar att jag egentligen mest skapar den här tråden för att skriva av mig lite, men om någon har några råd så tar jag tacksamt emot...
2
Svar
20
· Visningar
4 327
Senast: Ponylove
·
G
Hästvård Jag har en nära bekant som jag just nu är hästvakt åt pga att h*n har åkt utomlands .Jag har påpekat brister upprepade gånger för...
Svar
8
· Visningar
1 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka