ta kort från film?

T

tjohej

nån som skulle kunna förklara för mig hur man gör för att ta kort från en film på datorn? behöver man något speciellt program för det eller går det på alla datorer?

tacksam för svar :bump:

Sv: ta kort från film?

VLC har en funktion för snapshot. Då tar det aktuell bildruta och sparar i mappen Mina bilder.

VLC är gratis, finns på någon hemsida. Verkar kunna spela upp det mesta bara du har rätt codecs.

/Ida

Här kan du få tag i VLC:
http://www.videolan.org/vlc/.
Har aldrig varit med om att man behövt ytterligare codecs med VLC.
Med Ctrl+Alt+s(i Windows) ska du kunna ta stillbilder i VLC.

sarma:
Utökade ditt svar lite, sarma. Hoppas du inte tar illa upp :)

Senast ändrad:

Det går att ta stillbilder i Moviemaker också. Den har du kanske redan?;)

Det finns en liten kameraikon, du trycker bara på den när filmklippet är igång, går även pausa och ta en ruta i taget och fota den som ser bäst ut....

tack så jättemkt allihopa! :bow: :D

jag laddade ner VLC, det funkade aldeles utmärkt! :D

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
342
Kropp & Själ Har börjat få ont av mina hälsprickor så behöver ta tag i det innan de blir för djupa. Känner till Footmender men den är rätt dyr, kan...
2
Svar
25
· Visningar
1 527
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar