Ta hand om hund tills den blir såld?

CA

Trådstartare
Har fått en förfrågan om jag vill ta hand om en hund tills den blir såld. Är en unghund, och nuvarande ägaren har inte tiden att ta hand om den, och då fick jag frågan om jag ville ha hand om den tills h*n hittat ett hem till den.

Men det jag undrar är, hur ska man göra med foderfrågan?
Ska ägaren betala mig fodret för varje månad hunden är här?

Tänker ev. ta denna chansen för att se om jag har tid för två hundar, eftersom att jag funderar allvarligt på en hund till till sommaren,så skulle detta vara ett ypperligt tillfälle att prova.

Eller?
 
Sv: Ta hand om hund tills den blir såld?

Självklart ska ägaren stå för alla kostnader!

Förutom foder även eventuella veterinärräkningar.

Är ni inte VÄLDIGT nära kompisar skulle jag nog ha ett sorts skriftligt kontrakt.

Det är ju en ansvarsfråga med i bilden också.

Tänk om något händer med hunden!
 
Sv: Ta hand om hund tills den blir såld?

Jag tycker det låter väldigt roligt :) . självklart måste ägaren betala alla sådana saker. Hur länge kommer du isf ha hand om hunden ? är det frågan om några dagar, veckor eller månader? God jul :rofl:
 
Sv: Ta hand om hund tills den blir såld?

Ja, skriftligt tänker jag ju självklart begära.
Ja, det är sådant jag antar att det får tas med i kontraktet, att ägaren står för ev. vet.kostnader som ev. kan uppstå.
 
Sv: Ta hand om hund tills den blir såld?

Ja, jag tyckte också att det lät intressant, framförallt vet man hur det blir att ha två hundar eftersom att jag funderar på att skaffa en till.
Tills den blir såld verkade det som. Så jag vet inte hur länge det blir.

God Jul!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 782
Senast: geting
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 884
Senast: Nixehen
·
Övr. Hund I vårt område finns det en familj som har två vallhundar av mindre/mellanstorlek (15-20kg). Hundarna får ingen som helst aktivering...
Svar
15
· Visningar
1 691
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp