purity_666
Trådstartare
Så dina kunder får betala för andra kunder också.. Låter som ett jäkla lurt företag du harJa liksom jag får betala för andra via skattsedeln
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så dina kunder får betala för andra kunder också.. Låter som ett jäkla lurt företag du harJa liksom jag får betala för andra via skattsedeln
Ja så är det nog för de flesta företag, dels via skattsedeln och dels så får naturligtvis de som är dåliga förhandlare betala mer än de som är bra... För priserna är inte fasta.Så dina kunder får betala för andra kunder också.. Låter som ett jäkla lurt företag du har
Jag reagerade också när jag hörde det.
Men man kan också fundera på om de av de asylsökande som har kontanta medel (inte alla är utblottade) ska betala för mat och husrum. Det är ju normalt förvarande i övrigt i samhället, både i Sverige och Danmark.
Så är det väl överallt?Så dina kunder får betala för andra kunder också.. Låter som ett jäkla lurt företag du har
Varför inte karva ut tandguldet ur flyktingarnas munnar när de ändå håller på?
Jonas Gardell har ett ännu bättre förslag: Tips till danskar: ta inte bara flyktingarnas ägodelar, tvinga dem till organdonationer också! De har 2 njurar vilket är en för mycket!
Kina är en annan förebild här. Då någon i Kina har dömts till döden och avrättats, sänder staten en räkning till den dödes familj för kostnaden för dödsstraffets genomförande, såsom kostnaden för ammunition. Det är klokt av de kinesiska myndigheterna, tycker jag. Varför ska hederliga kineser, som inte får dödsstraff, betala för att andra får det?En princip som gällde för judarna i Tyskland också. Man tyckte det var rimligt att de fick betala för transporten till koncentrationslägren. Det är ju normalt att man betalar för en tågresa, så varför skulle inte de. Det är ju normalt att man betalar för kost och logi, så varför skulle man inte kunna beslagta deras saker.
Sen gäller i och för sig samma princip i Sverige:
"Arbeta under tiden som asylsökande
I första hand ska du försörja dig själv under den tid du väntar på att din asylansökan behandlas. Det kan du göra antingen med hjälp av egna sparpengar eller genom att arbeta."
http://www.migrationsverket.se/Priv...ig-som-ar-vuxen-och-har-sokt-asyl/Arbeta.html
Men man ska vara mycket försiktigt med vart ens principer för en...