Ta en promenad

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här dagen blev ungefär som igår. Det fanns inte mycket på jobbfronten så jag fick ett sms från jobbet att jag kunde stanna hemma och ta en promenad. Hm, ja, den promenaden kunde ju bli väldigt lång, tänkte jag och ringde frieserns ägare och frågade om det var möjligt att byta ridningen på fredag kväll till torsdag förmiddag. Det var inga som helst problem, så i stället för att åka till jobbet i morse åkte jag till stallet för en "lång promenad". Skum känsla. Innan jag åkte tog jag dock hand om lite mejl som kommit in sedan igår. Det tog väl cirka 5 minuter.

Fru Frieser var riktigt trevlig idag. Det känns som om jag successivt hittar knapparna på henne och det uppstår små aha-moments då och då. Hon var lite tittig även idag men inte så mycket. På ett ställe skrämde hon dock slag på sig själv av något jag själv inte uppfattade mer än att hon tittade åt ett håll och blev lite spänd precis innan. När hon hoppade till kändes det som om benen for åt alla håll och att hon var på väg ner på knä. Sekunden efter var dramatiken över, hon fick ordning på benen igen och det var som om inget hade hänt. Är hon en Drama-Queen kanske?

Men hon är kul att rida och att hålla på med. I hanteringen är hon mildare än en lammunge och dessutom väldigt social. I ridningen är hon pigg och vaken, känslig men inte överkänslig och när hon väl får ordning på hjärncellerna och koncentrerar sig är hon också samarbetsvillig. Hon känns som en häst jag vill rida jämt. :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår blev det klart att det var jag som skulle skriva kontrakt på huset och inte den andra budgivaren som bjöd över mig. Så telefonen...
Svar
0
· Visningar
324
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag var det åter dags för nivå 4-tränaren att hålla kurs och jag hade anmält mig både till ridningen och den sista teorilektionen. Jag...
Svar
0
· Visningar
210
Senast: Magiana
·
Övr. Katt Igår em när jag kom hem från jobbet kom bara ena kissen hem. Jag ropade på den andra, men hon dök aldrig upp. Blev lite konfunderad, men...
Svar
11
· Visningar
1 656
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp