ta emot en omplacering

Smurfoff

Trådstartare
har någon erfarenhet av detta? då jag går djurvård på svalöfs gymansium och där kan man ta med sig en hund men den måste ha fyllt 12 månader så jag funderar på en omplacering. jag vill ha en renrasig med stam då jag vill börja ställa ut och ut och träna agility och lydnad. rasen jag funderar på är dvärgpincher, papillon. några fler tips? det ska vara en liten lättlärd ras, gärna ej vaktig då de kan vara rätt många som springer runder utanför rummen.

hur är det att ta emot en omplaceringshund? vänjer dom sig snabbt vid sin nya miljö och sin nya ägare?
 
Sv: ta emot en omplacering

hur är det att ta emot en omplaceringshund? vänjer dom sig snabbt vid sin nya miljö och sin nya ägare?

Alla mina vuxna omplaceringar har då gjort det.

Hur snabbt de finner sig till rätta beror ju en hel del på vad de har för bakgrund..
 
Sv: ta emot en omplacering

Jag har ju 2 st omplaceringshundar och det har inte varit några som helst problem att få dom att anpassa sig till sin nya miljö, sedan beror det ju på hur mycket tid och energi man lägger ner på dom i början.

Papillon tycker jag inte att du skall ha för det är en "vaktig" ras som gärna skäller när den hör något, DP kan jag inte uttala mig om.

Skulle nog rekommendera en Shetland Sheepdog i så fall, det är en lättlärd ras som du kan köra agility och lydnad med och som inte är vaktig av sig, och som anpassar sig väldigt fort.
 
Sv: ta emot en omplacering

Vill du inte ha en vaktig hund ska du inte ha en dvärgpinscher. Det är en ras framavlad för vakt, och vaktar det gör dom. ;)
Har själv en och ja, hon larmar när någon är på dörren.
I övrigt skulle en dvärgpinscher säkerligen passa dig. Dom är snabba, smidiga och otroligt aktiva. Älskar att arbeta. Själv arbetar jag min DP flera timmar om dagen för att hon ska må bra. Hon är otroligt lättlärd och trots att dom är små har jag inte stött på några grejer hon inte klarar av. Hon tar sig fram överallt, kan följa med ut på ridturer. Orkar hur mycket som helst. Det ska mycket till innan man tröttar ut en DP.
Men som sagt.. För din del faller det nog på vakten. Men annars är det helt fantastiska hundar! :love:
 
Sv: ta emot en omplacering

har ni fler tips på små raser som inte vaktar? dvärgspets?? och hur hittar man omplaceringshundar? brukar mest vara blandraser. sen kostar dom små hundarna hur mkt som helst även fast dom är vuxna. jag kan betala max 3000. italiensk vinthund har jag också funderat på .. är dom vaktiga?
 
Sv: ta emot en omplacering

Finns ju många hundar av mindre ras som inte är jättevaktiga, men jag tror du kan ha svårt att hitta en sund, rätt uppfostrad, utställningsbar ej för gamal vuxen hund för max 3000:-
 
Sv: ta emot en omplacering

är jack russels vaktiga? men vad ligger dom på i pris? dom borde ju vara billigare än valpar.
 
Sv: ta emot en omplacering

Vinthunden jag har vet inte vad vakta är. Då är det iofs en greyhound så det är inte samma sak. Men där finns då ingen vakt. :D
Han hoppas glatt upp i famnen på vem som än kommer in genom dörren. Han älskar alla! :D
 
Sv: ta emot en omplacering

Spetsar överlag tror jag är rätt vaktiga dom med. Jag har en schipperke,som är en sorts spets,och hon är då som ett överfallsalarm:D :D Däremot har jag en kompis som är väldigt aktiv inom agility med en tibetansk spanielherre. Kan inte mkt om rasen,men det kanske är värt att kika på!;)
 
Sv: ta emot en omplacering

ok har ni tips på var man kan hitta italiensk vinthund omplaceringar??uppfödarna har bara valpar till salu..hmm..
 
Sv: ta emot en omplacering

Har haft en omplaceringshund, han vande sig snabbt och funkade bra. Eftersom du söker renrasigt är rasklubbar en möjlighet, det finns ju även föreningar som tar hand om hundar för omplacering.
 
Sv: ta emot en omplacering

generellt, om hunden inte är väldigt "välutbildad" är det ju så. Varför ska den inte vara billigare?
 
Sv: ta emot en omplacering

Min första hund var omplacering, och en av de jag har nu är det också:)

Har funkat jättebra båda gångerna, och båda anpassade sig snabbt och förstod att jag var deras nya matte rätt snart:)

Har inte haft ngra problem med ngn av dem.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 803
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 777
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Om sisådär två år känner jag att det kan passa med ett hundköp. Barnen är i mitt tycke tillräckligt stora då.., dvs för att kunna förstå...
2
Svar
29
· Visningar
2 145
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp