Ta bort springspåren?

Sv: Ta bort springspåren?

är det på gång. Tycker kanske att vi isåfall ska anta den voltning som norrmännen har var det gäller springspår.

Har själv inga problem med mina hästar att de ska bli "cirkushästar" med tanke på att de ska göra en 360 gr vändning nära på iaf.

Men inför gärna norska voltningen med springspåren. Då får ju även 5:e spåret en ärligare och bättre chans.

Det är min åsikt.:)

var det inte bara inom montén pga att springspåren där ofta orsakar omstarter?

Jaha, var det det. Sorry att jag kanske missförstod allt. hm;)

Frågan kommer att tas upp, vad tycker ni? Ha kvar eller ta bort?

Ta bort dom! Det är krångligt och ger ofta alldeles för stor fördel genom att första volten "fuskar" lite för min del kan man ta bort hela volt systemet då det är orättvist och en stressad häst klarar inte av det alla gånger. Det skulle göra det en aning lättare för stressade hästar att klara volten så ja ta bort springspåren.

Ta bort dom! Det är krångligt och ger ofta alldeles för stor fördel genom att första volten "fuskar" lite för min del kan man ta bort hela volt systemet då det är orättvist och en stressad häst klarar inte av det alla gånger. Det skulle göra det en aning lättare för stressade hästar att klara volten så ja ta bort springspåren.

Du får väl öva lite så träffar du också träffar från springspår :p Är det lättare för en stressad häst med spår 4 än springspår?

Har själv inga problem med mina hästar att de ska bli "cirkushästar" med tanke på att de ska göra en 360 gr vändning nära på iaf.

Men inför gärna norska voltningen med springspåren. Då får ju även 5:e spåret en ärligare och bättre chans.

Det är min åsikt.:)

Jag tror inte det är för att hästarna har problem som detta diskuteras, utan för att det ger en väldigt stor fördel.

4:e är ju mycket sämre än 5:e, iallafall på bred bana som t ex Åby och Halmstad. Där kan man ju ta ut med 5:e.

Senast ändrad:

Nej, förslaget gäller i alla lopp.

jaha...:confused:

Jag läste ju artikeln i tidningen imorse och är rätt övertygad om att det gällde montén...kanske var för trött när jag läste ;)

Jag tycker iaf att det är bra med både auto och volt
det ena passar vissa hästar och det andra passar andra.
Springspåren är bra så länge kusken duger till att hitta av :p

Oj, nog jag som läste slarvigt för jag läste den imorse också men du har rätt. Tycker de har pratat om det så länge så det inte var någon nyhet om det bara gällde monte... :D

Då kan ju jag vara lugn, ingen förändring ju:)

Liknande trådar

Övr. Djur Hur får jag bort snokar inomhus? När det är som värst får jag ta bort 15 st dagligen.
2
Svar
20
· Visningar
2 453
Senast: Rugge
·
Hemmet Min mikrovågsugn tog nästan fyr igår och det rök mycket. Nu är den kasserad, men det stinker bränt fortfarande. Jag fixar knappt att...
Svar
4
· Visningar
222
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Vart ska man vända sig egentligen? Jag ville ta bort ett födelsemärke som 20-åring, men det var hur svårt som helst att få hjälp minns...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 188
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
628
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka