Ta bort leverfläckar - någon med erfarenhet?

Singoalla

Trådstartare
Jag har några leverfläckar jag skulle vilja ta bort. Jag har tagit bort tidigare både med laser och skurit bort, och dom jag tog bort med laser gav fula ärr. Jag är därför på jakt efter något bra ställe som skär bort märken.

Är det någon här som tagit bort märken och hur blev resultatet för er? Gick ni till plastkirurg, hudläkare, vårdcentral eller vart gick ni? Någon som har tips på något bra ställe i Stockholm?

Jag har tagit bort två leverfläckar. Den första var för 20 år sen på VC och där har jag ett riktigt stort, fult ärr.
Den andra tog jag i somras när jag ändå var på hudmottagningen, Ljungby sjukhus. Läkaren skar bort den och jag har ett litet ärr som inte stör alls.

Jag har tagit bort flera, skurit bort, och då alltid gått till husläkaren. Hade en husläkare som gärna gjorde sånt. En del ärr syns knappt. Något blev infekterat och hade svårt att läka ihop och syns därför, något har blivit lite större ärr, men det har mest berott på vilken typ av leverfläck det varit, hur mycket han behövt ta bort. Nu har han gått i pension och de nya på husläkarmottagningen ger tydligen remiss till någon hudläkare istället för att göra själva. Jag skulle gå till vc/husläkare och prata med dem som första steg.

Jag har tagit bort många!
Alltid gått till vc och de har skurit bort dem, med varierande storlek på ärren som följd. Vissa syns knappt och vissa stora. Men jag bryr mig inte så mycket, är mest glad att leverfläckarna är borta.

har tagit bort några på vc. nu för tiden så vägrar dom att att göra det om det inte är nått farligt. har ett stort ärr efter en lite större leverfläck. var lite oförsiktig under läkningen.

Jag har tagit bort två stycken, hos hudläkare båda gångerna. Det har varit läkaren som bestämt på vilket sätt de skulle tas bort beroende på vad det är för märke. Ena skars bort, eller typ klipptes av :p och i vintras frös läkaren bort en fläck. Jag försökte hitta stället fläcken satt på nu men hittar inte det, haha. Om det har att göra med att det inte blivit något märke av det eller om det beror på att jag kanske har glömt exakt var det satt får jag nog låta vara osagt ;)

Jag har tagit bort tre alla hos landstingsansluten plastikkirurg. Ett ärr har jag men det ser ändå bättre ut än födelsemärket.

OT, ursäkta.
Jag tog bort ett par stora födelsemärken av den där tjocka skrynkliga sorten. På väg från VC flög det en ond ande i mej så jag tog två russin och lade i en servett och stack under näsan på min kvackelmagade kompis :p:o
Hon tjöt och sprang iväg, men vände sej om och sa med en äcklad min: Var dom så där svarta?

OT, ursäkta.
Jag tog bort ett par stora födelsemärken av den där tjocka skrynkliga sorten. På väg från VC flög det en ond ande i mej så jag tog två russin och lade i en servett och stack under näsan på min kvackelmagade kompis :p:o
Hon tjöt och sprang iväg, men vände sej om och sa med en äcklad min: Var dom så där svarta?

:rofl::rofl::rofl:

Jag har några leverfläckar jag skulle vilja ta bort. Jag har tagit bort tidigare både med laser och skurit bort, och dom jag tog bort med laser gav fula ärr. Jag är därför på jakt efter något bra ställe som skär bort märken.

Är det någon här som tagit bort märken och hur blev resultatet för er? Gick ni till plastkirurg, hudläkare, vårdcentral eller vart gick ni? Någon som har tips på något bra ställe i Stockholm?

Jag har tagit bort flera stycken vid olika tillfällen, varav en visade sig vara malignt melanom. Där har de fått skära rejält eftersom de alltid tar extra kött så dör har jag ett stort fult ärr ca 5*3 cm. Visst är det tråkigt, men utifrån att ha haft en dödlig sjukdom känns det ändå okej. Det som alla hudläkare sagt till mig är att det beror mkt på ålder och var de sitter sett till ärr. Jag har tagit bort på bröst och skuldran och fått rätt så fula ärr trots att det varit en duktig hudläkare alt kirurg. Det av mina ärr som syns minst är det en distriktsläkare som tagit bort (långt ner på ryggen, vid linningen.) Har ingen erfarenhet av laser.

Har tagit bort 2 st, skurit bort. Finns är men man måste veta vart dom sitter och titta noga för att se. Gick till privatklinik. Var noga med att tejpa efteråt som läkaren sa att man kunde göra om man ville ha mindre synliga ärr.

Jag har tagit bort 3 stycken idag, på vårdcentralen. Hade bara tänkt ta ett, men läkaren frågade om hon skulle ta två till när hon ändå höll på. Betalade 250 kr. Ska ta bort stygnen om 12 dagar.

Jag har tagit bort ett par stycken, men det är ingen vits med att lägga in bild, för det syns inget på bilder.
Gick till plastikkirurg, privat. Tejpade (som @MidnightSoul också tipsade om) med Micropores hudfärgade tejp i ett par månader.
Jag är hur nöjd som helst.
I dag finns väl även ärr reducerande krämer som fungerar?
Tyvärr ligger kliniken jag var på för långt bort från dig, men med tanke på var du bor, borde chansen att hitta en duktig plastikkirurg vara god.
mvh

Jag har tagit bort två. Båda när jag var riktigt ung.

Det ena satt alldeles under ögat. Det togs bort i förebyggande syfte. Om det skulle bli något tok med det satt det farligt nära ögat helt enkelt. Det andra satt vid knäet och ändrade färg och kliade. Så de skars bort hos "distriktsläkaren".

Under ögat finns inte minsta lilla tillstymmelse till ärr. På knäet har jag en rund ärrfläck. Antar att det beror på att huden under ögat är stilla och knäet sträcks och rörs så mycket.

Jag har tagit bort flera stycken vid olika tillfällen, varav en visade sig vara malignt melanom. Där har de fått skära rejält eftersom de alltid tar extra kött så dör har jag ett stort fult ärr ca 5*3 cm. Visst är det tråkigt, men utifrån att ha haft en dödlig sjukdom känns det ändå okej. Det som alla hudläkare sagt till mig är att det beror mkt på ålder och var de sitter sett till ärr. Jag har tagit bort på bröst och skuldran och fått rätt så fula ärr trots att det varit en duktig hudläkare alt kirurg. Det av mina ärr som syns minst är det en distriktsläkare som tagit bort (långt ner på ryggen, vid linningen.) Har ingen erfarenhet av laser.

Jag har också tagit bort en leverfläck som visade sig vara malignt melanom. Distriktsläkare ville inte ta bort leverfläcken (satt på ryggen) för hon tyckte det var onödigt med ett ärr. Jag krävde att få bort leverfläcken eftersom jag hade en magkänsla av att något var fel och jag hade svårt att hålla koll på leverfläcken pga dess placering.

Läkare bedyrade att fläcken såg totalt ofarlig ut, men skulle skicka den på PAD-test i alla fall. När jag sedan fick svaret blev jag helt chockad. Det var i sista minuten som jag fick bort fläcken - och som sagt. Jag ha hellre ett lite ärr (syns knappt) och lever, än dör i hudcancer.

/Lizzie

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart ska man vända sig egentligen? Jag ville ta bort ett födelsemärke som 20-åring, men det var hur svårt som helst att få hjälp minns...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 173
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 895
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka