ta betalt för....HJÄLP!

Sv: ta betalt för....HJÄLP!

Hästen är ju i sina bästa år, och hästen måste vara en toppen lärromästare till såna ungdomar som vill lära sig mer om häst, tävlingar och teknik,m.m. bara det är enormt lärrorikt och värt sin vikt i guld.

och varför måste du sälja om två år?? hästen är nu 14 och du 16, ni två måste ju kunna utvecklas till ett team och fungera i alla fall i fyra, fem år om inte 6 år tillsammans....

Nä att köpa yngre är inte alltid det rätta...

Me

Jag ser det positiva i att du får en otroligt bra läromästare, men det negativa i värdeminskning och svårighet i att försäkra.
Du kommer säkert lära dig otroligt mycket, men det tar nästan två år att bli ett välfunktionerande team. Tänker du sälja efter två år tycker jag att du istället skulle utforska möjligheten kring ett fodervärdskontrakt. Du slipper hosta upp pengar nu och behöver inte oroa dig för värdeminskningen och försäkringsproblemen. Dessutom har du kvar dina pengar för att köpa en annan häst när du har lärt dig från denna.

Det är väldigt svårt att sälja äldre hästar ens om de har presterat bra både på bana och i avelsboxen samt har superhärstammning. Det är inte på något sett ute för att verka negativt men du måste vara realist.

Du skriver inte vilken nivå din ridning ligger på bara att du inte har grönt kort.
Jag överensstämmer dock med tidigare inlägg om att det är en jäkla skillnad på att hoppa 90-110 och gå upp på 120-130. Men siktar man mot månen hamnar man åtminstonde i trädtopparna och jag tror att du lär dig massor. Men som sagt själv hade jag valt att vara fodervärd på en så pass "gammal" häst

Apo

Nej ifall jag nu köper denna häst skall jag ha kvar den tills hennes tävlingskarriär är över. Och sälja henne till avel ifall nu hennes rygg orkar det.

Jag har inte grönt kort än nej, men jag var bestämd på att skaffa medryttar häst jag kan tävla med men det är många ägare som själva tävlar sina hästar..
och ridskolans hästar är precis ingen hit att åka ut och tävla med.

tävlade bara på ridskolan men de va med en c-ponny lätt c, och sedan tränade vi på runt en meters hinder.. Jag hoppas ialla fall att jag kommer upp till 1,20 ungefär.. Eller jag vill iaf utvecklas... Men jag vet inte, detta har snurrat runt i huvudet på mig i två dagar nu..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 382
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 666
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag är i behov av lite peppning eller delning av era erfarenheter. Jag är en 16-årig tjej som brinner för hästar. Jag har...
Svar
16
· Visningar
2 023
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix