T
Tjalfe
Om 1 vecka ska vi tillbaka till kliniken med min fjording och det ser inte just ut. Han har ju fått en allvarlig senskada men eftersom han verkar ha ont i perioder så funderar vi på vilket som skulle vara bäst. Avliva eller triangelmärka och ha honom som sällskap/skrittpromenader dom gångerna han har mindre ont.
Jag vet inte vilket som är bäst för hästen för jag tror att han skulle bli ganska deppig av att bara gå i hagen, men ändå känns det fel att ta bort en häst som är pigg och glad förövrigt och i perioder tar sej fram utan att halta.
Har en fråga, hur mycket får man ut av försäkringen när man t-märker en häst?
Hur skulle ni ha gjort?
Ska tillbaka till kliniken på ultra ljud för att se om back on tracken har gjort någon verkan. Men som sagt det ser inte ljust ut efter som han haltar i mellan åt...
Jag vet inte vilket som är bäst för hästen för jag tror att han skulle bli ganska deppig av att bara gå i hagen, men ändå känns det fel att ta bort en häst som är pigg och glad förövrigt och i perioder tar sej fram utan att halta.
Har en fråga, hur mycket får man ut av försäkringen när man t-märker en häst?
Hur skulle ni ha gjort?
Ska tillbaka till kliniken på ultra ljud för att se om back on tracken har gjort någon verkan. Men som sagt det ser inte ljust ut efter som han haltar i mellan åt...