t-blåbärsträning i sommar var?

Sv: t-blåbärsträning i sommar var?

säger som ovan,torn och dagstorp brukar ha träningar ibland har dagstorp i tågarp också.

har mailat torns men inte fått svar, har ridavstånd dit nu till en början så det hade varit praktiskt Dagstorp ska jag kolla upp

ring dit istället då :idea:

Vaddå EN träning?? Klart ungen kommer att vilja träna mer (och ponnyn!). Förrestern, varför ska DU slippa stå och tugga på naglarna och blunda när vi andra mammor får stå ut när barnen tränar och tävlar på sånt som man vill slippa se?? Sånt är livet, gilla läget eller sälj ponnyn! :smirk:

Om du läst mina andra inlägg i tråden hade du förstått att det är inte vår ponny.

hrm om du reder ut vem jag ska ringa så gör jag det:devil:
Jag har mailat personerna som jag tror har med det att göra, ska dit om någon dag och tänkte att jag skulle kolla efter eventuella anslag. Men det mesta i den föreningen anmäls via mail;)

Kom igen nu snuffsan när börjar vi inte innan april.
Jag tjuvtränade lite förra sommaren och baxade ut pållen i havet:angel:

Jag ska ha några FT-träningar. Du kan hänga på då.:idea: :)

Havet aktar vi oss för! Den här ponnyn har varit på tv-nyheterna för något år sen när han försökte simma till Danmark och kustbevakningen fick rädda honom....:angel:

På de flesta träningar kan man vara med fast det är första gången. Det är bara att ringa till en tränare du tycker verkar bra ;)

Ingela P. brukar ha träningar i dagstorp hela säsongen. www.dagstorp.nu - Ingelas sidor
T Grönberg har på lite olika banor men mest i Flyinge. www.flyingerf.com
Tycker båda är väldigt bra även om man inte hoppat terräng förut :)

Hur går det till när man tränar som ett blåbär? Jag vill jättegärna prova terräng men inser att jag inte törs ge mig ut utan tränare vid sidan. Hur anmäler man sig? Vad kostar det? Hur många tränar åt gången?
Berätta mer!!

Det brukar gå till som så att man ringer tränaren och anmäler sig och säger då lämpligen också att det är första gången. Det brukar vara 5 - 7 i varje grupp. Man värmer upp först genom att trava och galoppera så att hästarna kommer igång - kanske tränar på att öka och minska galoppen. Sedan börjar man att hoppa på ett enkelt hinder, en stock eller liknande, oftast i strömhopp men kanske även en och en. Sedan går man vidare i banan och provar andra typer av hinder, grav och vattenhinder brukar vara i slutet av träningen. Om man själv och hästen är nybörjare på terräng så brukar det vara bra om det finns någon mer rutinerad häst med som kan "dra" över hinder som kanske är lite läskiga (att gå i vatten tex).

De tränare jag har sett har varit väldigt lugna och tagit det lugnt och fint med ekipage som har varit nybörjare.

Det brukar kosta dels hyra av banan till klubben (100 - 150 kanske), dels betalar man tränaren (200 kanske).

hej!
Är det någon som vet något fälttävlansläger för unghästar på debutantnivå i Sthlms trakten???? :confused:

/ Linnea & Maggie

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka