Vad har du för mönster till kalsongerna?Förmiddagens sömnad. Bra sätt att bli av med stuvbitar
Visa bifogad fil 117465
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har du för mönster till kalsongerna?Förmiddagens sömnad. Bra sätt att bli av med stuvbitar
Visa bifogad fil 117465
Boxers från Lowland KidsVad har du för mönster till kalsongerna?
Kan jag använda vanligt mellanlägg på trikå (fickor och krage på en kavaj)? jag tänker att det inte ska stretcha för mycket i de delarna i vilket fall, så visst borde det funka med vanligt mellanlägg?
Fast jag tänker att kragen på en kavaj inte ska sträckas i onödan så att säga? Jag hinner inte få tag i elastiskt mellanlägg.. fast jag vill ju inte att det ska bli dåligt heller.På fickorna kan det funka, på kragen är jag osäker, det kan bli för stumt så det beror på hur kragen ser ut/ska sys på.
Fast den ska ju ändå sys i trikå, om än med 30% stretch. Det du kan testa är att lägga mellanlägget på skrå, men räkna inte med att det blir bra, alltså, räkna med att få sprätta och göra om kragen om du har otur. När jag skulle sy en heldress som inte bandkantades utan använde tyg som knapplist runt om, så skulle den ha knit interfacing, jag tog vanligt = det saknades 15 cm för att få runt hela knapplisten det blev för stumt helt enkelt.Fast jag tänker att kragen på en kavaj inte ska sträckas i onödan så att säga? Jag hinner inte få tag i elastiskt mellanlägg.. fast jag vill ju inte att det ska bli dåligt heller.
Är elevated blazer från Ellie and Mac jag tänker göra.
Mjo kanske.. Jag behöver kavajen på fredag, hinner inte få hem mellanlägg och sy klart på den tiden.. fan ock.Fast den ska ju ändå sys i trikå, om än med 30% stretch. Det du kan testa är att lägga mellanlägget på skrå, men räkna inte med att det blir bra, alltså, räkna med att få sprätta och göra om kragen om du har otur. När jag skulle sy en heldress som inte bandkantades utan använde tyg som knapplist runt om, så skulle den ha knit interfacing, jag tog vanligt = det saknades 15 cm för att få runt hela knapplisten det blev för stumt helt enkelt.
Bibbis textil, 47 kr/ halvmeter. Hon skickar snabbt också.Nu hittar jag inget mellanlägg till vettigt pris. Hittar för 200 kr/dm
Vilken bra idé! Jag tror jag lånar den.Jag har köpt så sjukt mycket tyg det senaste, så fick göra en lista att bocka av minst femton projekt på innan jag köper nya tyg
Visa bifogad fil 119908
Det är det tråkiga med sommaren, det är lite för ljust hela tiden. Vilken färg hade linjerna? Tänker att du kan ju öppna mönstret i pdf stitcher och göra dom tjockare och så blir dom ju svarta då, vilket kan underlätta.Drog igång projektorn och tänkte klippa lite mönster. Jo tjena.. det var helt omöjligt att se linjerna! Hade mörklagt syrummet men det hjälpte inte. Nu tappade jag helt sugen att göra nånting alls
Kan man göra det? Måste testa! Linjerna var blå på ena mönster och orange på andra.Det är det tråkiga med sommaren, det är lite för ljust hela tiden. Vilken färg hade linjerna? Tänker att du kan ju öppna mönstret i pdf stitcher och göra dom tjockare och så blir dom ju svarta då, vilket kan underlätta.