Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De gånger jag använt kantband i trikå har jag klippt dom ur tyget jag använt till plagget. Jag vill oftast ha en så osynlig kant som möjligt.Ni som (hobby-)syr mycket, gör ni egna kantband eller köper ni? Syr en hel del med kantband nu och är inte sugen på att göra egna, men hade gärna köpt lite billigare än det kostar på lokala sy-affären. Tips om webbutiker där man kan köpa hela rullar till bra pris? (Vill ha med strech)![]()
Jag är lat, så jag köper. Ofta av kantbandskungenNi som (hobby-)syr mycket, gör ni egna kantband eller köper ni? Syr en hel del med kantband nu och är inte sugen på att göra egna, men hade gärna köpt lite billigare än det kostar på lokala sy-affären. Tips om webbutiker där man kan köpa hela rullar till bra pris? (Vill ha med strech)![]()
Men nu fick jag besked om att jag får hämta igen butik istället.Den 18/4 beställde jag fransar till alla 20 talsklänningar som jag ska sy. 21/4 fick jag info om att de var postade och skulle enligt appen vara framme 23/4. Ännu är de inte levererade och ingen vet vart de finns.
surt!
Jag gör egna kantband av mudd. Men då använder jag mycket och I många olika färger.Ni som (hobby-)syr mycket, gör ni egna kantband eller köper ni? Syr en hel del med kantband nu och är inte sugen på att göra egna, men hade gärna köpt lite billigare än det kostar på lokala sy-affären. Tips om webbutiker där man kan köpa hela rullar till bra pris? (Vill ha med strech)![]()
Jag är också latJag är lat, så jag köper. Ofta av kantbandskungen
Bara av nyfikenhet, när du gör egna kantband, stryker du och grejar så de får de där vecken som köpta kantband får, eller hur gör du?Jag gör egna kantband av mudd. Men då använder jag mycket och I många olika färger.
Jag gör egnaNi som (hobby-)syr mycket, gör ni egna kantband eller köper ni? Syr en hel del med kantband nu och är inte sugen på att göra egna, men hade gärna köpt lite billigare än det kostar på lokala sy-affären. Tips om webbutiker där man kan köpa hela rullar till bra pris? (Vill ha med strech)![]()
Nej det gör man inte på kantband av mudd/trikå. Det är om du gör snedslå av bomullstyg (vävt) man behöver stryka och grejaBara av nyfikenhet, när du gör egna kantband, stryker du och grejar så de får de där vecken som köpta kantband får, eller hur gör du?
Va smidigt det ser ut med overlocken. Tack för videonNej det gör man inte på kantband av mudd/trikå. Det är om du gör snedslå av bomullstyg (vävt) man behöver stryka och greja![]()
Tack! Blir det inte risk för fransning om när man syr fast den så då? (Har ingen bandkantate, och har aldrig förstått var det innebär hellerNej det gör man inte på kantband av mudd/trikå. Det är om du gör snedslå av bomullstyg (vävt) man behöver stryka och greja![]()
Trikå, mudd och interlock repar/fransar inte upp sig som vävt tyg, då det är "stickat"Tack! Blir det inte risk för fransning om när man syr fast den så då? (Har ingen bandkantate, och har aldrig förstått var det innebär heller)
Ok, tack!Trikå, mudd och interlock repar/fransar inte upp sig som vävt tyg, då det är "stickat"![]()
De gånger jag använt kantband i trikå har jag klippt dom ur tyget jag använt till plagget. Jag vill oftast ha en så osynlig kant som möjligt.
Jag gör egna kantband av mudd. Men då använder jag mycket och I många olika färger.
Ni som gör egna, använder ni bandkantare för att sätta fast dem sen? Börjat fundera på om jag ska skaffa en ändåJag gör egna![]()
Jag använder bandkantareNi som gör egna, använder ni bandkantare för att sätta fast dem sen? Börjat fundera på om jag ska skaffa en ändåHar hittat en sida som både säljer och har rätt grundliga instruktioner. Hur svårt är det att komma igång med det?
Ni som gör egna, använder ni bandkantare för att sätta fast dem sen? Börjat fundera på om jag ska skaffa en ändåHar hittat en sida som både säljer och har rätt grundliga instruktioner. Hur svårt är det att komma igång med det?