Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
BH-sömnad först en i trikåstuvar.
Visa bifogad fil 65109
Superfina båda två! Nu blev jag sugen på nytt bh-mönster.. jag som bara har ett antal redanoch sedan en i powermesch. Mönstret är barette bralette ett gratismönster från madelynne.
Visa bifogad fil 65110
Jag blev väldigt peppad av hur mycket bättre meschen stöttar än enkel trikå (logiskt men ja...). Så nu har jag köpt massa mer mesch, resår, axelband och spets att kombinera medSuperfina båda två! Nu blev jag sugen på nytt bh-mönster.. jag som bara har ett antal redan![]()
Jättefin! Är det med någon knäppning i ryggen?Här är en till som jag precis avslutade. Jag klippte ut dubbel uppsättning delar för jag hade tänkt sy i dubbelt tyg men meschen var så stark att det inte behövdes så det fick bli två i stället.
Visa bifogad fil 65145
I mönstret är det det, men jag är en kombination av lat och snål så jag har inte med den. Drar ändå bara upp den som en vanlig topp. Samma med axelbanden de är egentligen reglerbara enligt mönstret men eftersom jag syr till mig själv så måttar jag ju direkt på mig och syr den längd som passar mig så slipper jag ha glidande axelband.Jättefin! Är det med någon knäppning i ryggen?
Dubbelkolla så luggen ligger åt samma håll på båda längdernaJag ska sy gardiner i sammetstyg. Är det någon som har tips innan jag sätter igång?
Jag ska sy gardiner i sammetstyg. Är det någon som har tips innan jag sätter igång?
Mina gardiner har varit fållade med knappnålar i snart 10 år.Det är fullständig galenskap att fålla för hand för att det är snyggare. I N G E N tittar så noga på sina eller andras gardiner![]()
Jag skär ut vanliga mönster med rullkniv och linjal är användbart vid band osv.Har beställt ett skärmattekit med rullkniv och linjal. Jag som aldrig varit intresserad av lappteknik innan! Vad ska jag ha det till liksom?
Jag skär ut vanliga mönster med rullkniv och linjal är användbart vid band osv.
Kuddar, täcken, väskor, jackor och kappor, sittunderlag etc? Eller bara som väggdekoration.Tänkte mer på vad jag ska ha det jag syr till
Jag hade matta och rullkniv tidigare men avskydde att skära ut mönster med det. Föredrar sax. Men just till små fyrkanter tror jag det kan vara bra. Men som sagt, vad ska jag ha alla små fyrkanter till?
Har ingen nytta av det, har sytt så mycket sånt, och väggdekoration bara skriker tant så det går bort. Jag är ingen dekorations-människa, speciellt inte textilier som drar åt sig allergener (kattallergiker med tre katter, dumt att göra det värre).Kuddar, täcken, väskor, jackor och kappor, sittunderlag etc? Eller bara som väggdekoration.
Att klippa ut mönster använder jag sax, men sen att skära ut i tyg så är rullkniv överlägset bäst! Man behöver inte nåla för att mönstret ska ligga kvar, det blir inte ojämnt, det går fort, ja fördelarna är mångaTänkte mer på vad jag ska ha det jag syr till
Jag hade matta och rullkniv tidigare men avskydde att skära ut mönster med det. Föredrar sax. Men just till små fyrkanter tror jag det kan vara bra. Men som sagt, vad ska jag ha alla små fyrkanter till?