Presskudde, verkar finnas från märket Prym. Det är dock ganska enkelt att göra en självVad heter ens en tailor ham på svenska? Behöver verkligen köpa en.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Presskudde, verkar finnas från märket Prym. Det är dock ganska enkelt att göra en självVad heter ens en tailor ham på svenska? Behöver verkligen köpa en.![]()
Jag har fått för mig att jag vill börja med quilting. Har ingen aning om vad jag ska göra, men är sugen på att testa nånting.
Dessutom sugen på att sy ett överdrag till Strandmon fåtölj. De säljs på IKEA för typ 400 i världens tråkigaste färg. Katterna är rätt förtjusta i att klösa på fåtöljen så ett överdrag skulle egentligen behövas.
Kanske kombinera dessa två idéer och göra ett lapptäcksöverdrag![]()
Åh, jag är också sugen på quilting men blir lite avskräckt av allt det pyssliga och alla prylar som "behövs", rullknivar, skärmattor och jag vet inte vad. Var det verkligen så svårt på syslöjden?
Vi har en gul Strandmon som snart är sönderklöst på ett par ställen, jag har funderat att helt fräckt bara lappa rakt på fåtöljen med något kul och hållbart tyg som katterna kan få fortsätta använda. Kanske hade varit ett alternativ för dig med? Känns lite trist att lägga massa energi på att sy ett överdrag som definitivt också kommer klösas sönder![]()
Får vi inte se byxorna?Färdig med byxorna. Och med färdig menar jag FÄRDIG. Har bara fållningen kvar men bestämde mig för att prova dem först och tja de ser inte kloka ut på migDe har nu fått permanent plats i soptunnan
Såå är det någon av er som har tips på ett mönster på kostymbyxa för en halvnovis så mottages det tacksamt. Jag skiljer 3 storlekar mellan midja och stuss så det mönster som kan passa till det vilket detta inte gjorde.![]()
https://fashionfreaks.se/patterns-a...read-before-use/easy-adaptations-of-patterns/Färdig med byxorna. Och med färdig menar jag FÄRDIG. Har bara fållningen kvar men bestämde mig för att prova dem först och tja de ser inte kloka ut på migDe har nu fått permanent plats i soptunnan
Såå är det någon av er som har tips på ett mönster på kostymbyxa för en halvnovis så mottages det tacksamt. Jag skiljer 3 storlekar mellan midja och stuss så det mönster som kan passa till det vilket detta inte gjorde.![]()
Nej, mannen asgarvade när jag visade honomFår vi inte se byxorna?
Det där såg intressant ut. Får ju ändå alltid ändra mina mönster, om inte annat så för att förlänga dem
@TeamLundVer Det är inte säkert att det sätt som man anpassar mönser för rullstolsburna på är samma sätt som man anpassar mönster för andra.
Gissar att det här var det egentliga problemet.Den här modellen hade nog passat bättre på någon med lite rakare figur.
det blev en 40K top från George and Ginger igår
Hur syr du fast knapparna?Det gjorde jag med! Gillar det mönstretLite roligare än en vanlig tröja.
Jag har ett annat problem.
Mina knappar lossnar i tvättmaskinenInte alla men många.. fattar inte varför. Tråden går av. Det är ändå rätt tjock tråd jag kör med.
Hur syr du fast knapparna?
Jag syr alltid knappar med dubbel tråd och massor av stygnDet gjorde jag med! Gillar det mönstretLite roligare än en vanlig tröja.
Jag har ett annat problem.
Mina knappar lossnar i tvättmaskinenInte alla men många.. fattar inte varför. Tråden går av. Det är ändå rätt tjock tråd jag kör med.
Har lärt mig att man ska ha dubbel tråd för knappar, som Lyan skriver. Jag syr sällan knappar själv, men har inte haft problem att de lossnat vad jag vet.Eeh, upp och ner genom tyget?nä, jag vet inte hur jag ska förklara. Gör inget konstigt, drar tråden genom tyg och knapp några gånger och avslutar med en hals.