Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns ju som att den ändå inte är träd rätt... Det brukar vara anledningen till att det inte funkar :(

Håller med. Min overlock krånglade också på liknande vis och det gick över när den träddes om av svärmor (som jag fått den av).

Skämshatt på.
Jag hade råkat vrida inställning från tre till två trådar. Vred tillbaka och vips! Superfina sömmar igen. Klant..
Skönt det löste sig iaf! :)Men då vet du det till nästa gång om du inte får rätt på det, att kolla den inställningen också :rofl:

Och här hemma har katten varit inne i syrummet och gjort någor med min OL, den syr numer hemska sömmar :o Måste försöka trä om den och se om det hjälper.

Jag satte mej med mönster och mönster tidningar och planerade vad jag ska sy till både mej och dottern inför vår och sommar, orkade inte gå igenom alla dam men kom upp i 26 olika mönster till dottern.... Jag behöver köpa mer tyg :D

Lämnat in overlocken på service, 880 kr plus ev nya knivar :meh: kul när man nyss köpt maskinen. Men den har börjat krångla när jag syr mössor, efter man vänt den rött och ska sy ihop toppen. Så måste ju få det fixat.

Lämnat in overlocken på service, 880 kr plus ev nya knivar :meh: kul när man nyss köpt maskinen. Men den har börjat krångla när jag syr mössor, efter man vänt den rött och ska sy ihop toppen. Så måste ju få det fixat.
Oj, vad är det som krånglar?

Den skär inte tyget ordentligt när det blir fler lager. Två eller tre lager trikå funkar, men när det blir tjockare som vid en mössa uppe i "krysset" på toppen så står den bara å tuggar typ och skär inte :meh:
Oj, trist. Men låter ju absolut som om det är dax för en slipning av knivarna :)
Har du haft maskien länge/sytt mycket?

Oj, trist. Men låter ju absolut som om det är dax för en slipning av knivarna :)
Har du haft maskien länge/sytt mycket?
Haft den sen i höstas nån gång, Lidl hade ju en drive med singer ol så köpte den då. Men har ju sytt en hel del, men tycker den inte tog så lång tid på sig innan den började strula lite smått, nån enstaka mössa här å där, men nu funkade det inte att sy nån mössa typ :wtf:

Äsch, får spader på den där overlocken! Den gick superfint en hel tröja, men nu går tråden av hela tiden.. Tänkte om jag ger den en paus kanske det blir bättre.

Tröjan blev inte bra heller, alldeles för kort för min smak. Jäkla skit för jag var väldigt förtjust i tyget. Så går det när man inte testar mönstret först.. Alla andra mönster från Lekala har varit bra så jag bara körde på. Klant, klant, klant.
Tröstar mig med lite mönstershopping på Tradera.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 799
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar