Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du van att jobba med de programmen så kommer detta inte vara några problem alls! Möjligen då att lägga vinylen på rätt håll....... ;)

Jag har en hel del tillbehör, bara för att min man är en nörd ;) (han som köpte den)
Så jag har två uppgraderingar på programmet, det ena göra att jag man kan importera direkt från Illustrator, det andra tror jag gav lite andra verktyg att jobba med. Jag har inte kommit så långt att jag använt något av dem ännu.

Sen fick jag med textilpaketet, med massa texilvinyl. Samt en massa skyltvinyl :p Mannen köpte även en rulle med väggvinyl, och var ju då tvungen att köpa till en hållare för rullen ;) Sen då skrapor, extra kniv, rensare ect :p

Men - det du måste ha:
Rensare: En tunn nål som du kan dra upp vinyl med som inte ska användas.
Appliceringstejp: Till skylt-, och väggvinylen. Gör det skitlätt att sätta upp grejor.
Pincett: att ta upp vinyl med.
Skrapa: till skylt/vägg vinyl. Finns speciella att köpa, men du hade lika gärna kunnat använda snöskrapan som du har till bilen ;)

Sen vet jag inte hur det är när man skär i papper, för det har jag aldrig gjort. Men jag kan bara tänka mig att det är lättare och kräver mindre än när du använder vinyl :)

Jag använder strykjärnet, men går i tankar om att införskaffa en press........ :p

Jag kan tänka mig att det är nog så svårt att lägga vinylen på rätt håll... :D

Haha, jag förstår! Jag är sugen på att köpa textilpaketet som finns på några sidor, men är lite sugen på skylt- och väggvinylen också :)

Jag får nog slå till på en sån här :D

Jag kan tänka mig att det är nog så svårt att lägga vinylen på rätt håll... :D

Haha, jag förstår! Jag är sugen på att köpa textilpaketet som finns på några sidor, men är lite sugen på skylt- och väggvinylen också :)

Jag får nog slå till på en sån här :D
Gör det! Du kommer inte ångra dig! Lovar! :D
Vinylen kostar inte jättemycket tycker jag, när man köper dem i ark.
Svart går det åt mycket (har tagit slut på ett ark nu nästan), men alla andra färger har jag i princip bara rört lite i ena hörnan....
Men tipsar om att köpa upp en bra bas - för att sen bara behöva fylla på när det är slut alt man behöver något väldigt specifikt i färg :)

Nu är jag en lycklig sjukling, igår kom mina föräldrar med mina tyger och senaste Ottobre. Tror jag ska ge mej på att rita lite mönster imorgon, dotterns vårgarderob måste påbörjas och jag är väldigt sysugen nu så hoppas jag orkar börja lite smått.

Jag är sugen på en cameo, men det ligger några år bort att kunna köpa en. Går det att göra vinyltryck utan maskin?

Jag är sugen på en cameo, men det ligger några år bort att kunna köpa en. Går det att göra vinyltryck utan maskin?
Du kan antingen köpa via facebook grupper, eller så använder du egen kniv för att skära ut. Jag har gjort en tröja så - mitt tips är att ta stora bilder som inte är detaljerade. Små grävmaskiner på 5-6 cm är svååååårt :p

Nu är jag en lycklig sjukling, igår kom mina föräldrar med mina tyger och senaste Ottobre. Tror jag ska ge mej på att rita lite mönster imorgon, dotterns vårgarderob måste påbörjas och jag är väldigt sysugen nu så hoppas jag orkar börja lite smått.

Krya på dig!

Fanns det något fint i Ottobre? Jag älskar att bläddra i dem, men hittar sällan något jag faktiskt vill sy.

Funderar på en softshelljacka till dotra. Men tänker, rent praktiskt, att jag väntar till efter stora barnklädesbasaren i februari. Inte riktigt försvarbart att sy en jacka om man kan få en i nyskick för priset för bara dragkedjan... Tyvärr. Men om det inte finns någon fin, då!

Bild på gårdagens shopping!
IMG_20170111_071850_zpssutlqo77.jpg

Höll mig till att bara köpa trikå. Rätt stolt över mig själv!
Nu ska jag börja klippa mönster!

Krya på dig!

Fanns det något fint i Ottobre? Jag älskar att bläddra i dem, men hittar sällan något jag faktiskt vill sy.

Funderar på en softshelljacka till dotra. Men tänker, rent praktiskt, att jag väntar till efter stora barnklädesbasaren i februari. Inte riktigt försvarbart att sy en jacka om man kan få en i nyskick för priset för bara dragkedjan... Tyvärr. Men om det inte finns någon fin, då!

Tack

Det fanns endel jag gillade efter en snabb koll de flesta av dom jag gillade är från 98 tror jag och dottern har precis börjat med 92. Fanns ett jackmönster som skulle passa som soft-shell om du inte hittar en.
Jag ser framemot familjenummret, snart går hela familjen runt i hemsytt.

Jag så glad att jag sytt många klänningar som funkar med leggings, bor i mina Everyday dresses och Relaxed nu.
Någon som har sytt Spin around, peplum top? Är väldigt sugen på det mönstret.

Tack

Det fanns endel jag gillade efter en snabb koll de flesta av dom jag gillade är från 98 tror jag och dottern har precis börjat med 92. Fanns ett jackmönster som skulle passa som soft-shell om du inte hittar en.
Jag ser framemot familjenummret, snart går hela familjen runt i hemsytt.

Jag så glad att jag sytt många klänningar som funkar med leggings, bor i mina Everyday dresses och Relaxed nu.
Någon som har sytt Spin around, peplum top? Är väldigt sugen på det mönstret.
Har sett en del bilder på Spin around, peplum top i gruppen Vi sytokiga på fb! Har själv inte gjort den dock.

Gör det! Du kommer inte ångra dig! Lovar! :D
Vinylen kostar inte jättemycket tycker jag, när man köper dem i ark.
Svart går det åt mycket (har tagit slut på ett ark nu nästan), men alla andra färger har jag i princip bara rört lite i ena hörnan....
Men tipsar om att köpa upp en bra bas - för att sen bara behöva fylla på när det är slut alt man behöver något väldigt specifikt i färg :)

Tack för tips! Jag återkommer säkert med flera frågor :D

Äsch! Får hem overlocken från service, ska trä om den och nu funkar det inte! Tråden går av, det blir fula stygn och bara skit alltihop. Fattar inte vad jag gör för fel!!

Ja jag tror det iaf.. Ska testa igen och se om det hjälper.
Kolla också så tråden går ordentligt ner mellan brickorna vid trådspänningen. Sätt alla rattar på o när du trär, min min singer ska jag börja från höger och avsluta med den vänstra nåltråden. Sen när allt är trätt ställer man in rätt trådspänning.

Kolla också så tråden går ordentligt ner mellan brickorna vid trådspänningen. Sätt alla rattar på o när du trär, min min singer ska jag börja från höger och avsluta med den vänstra nåltråden. Sen när allt är trätt ställer man in rätt trådspänning.

Gjort precis så, fast på min maskin börjar man till vänster.
Den tar bara med två av tre trådar, höger följer inte med.. Hjälp :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 799
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits