Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch, får spader på den där overlocken! Den gick superfint en hel tröja, men nu går tråden av hela tiden.. Tänkte om jag ger den en paus kanske det blir bättre.

Tröjan blev inte bra heller, alldeles för kort för min smak. Jäkla skit för jag var väldigt förtjust i tyget. Så går det när man inte testar mönstret först.. Alla andra mönster från Lekala har varit bra så jag bara körde på. Klant, klant, klant.
Tröstar mig med lite mönstershopping på Tradera.
Det går inte att lösa med att sätta på en mudd, spets eller nått sånt?

Senaste nytt:
IMG_20170120_080657_zpsrfcbm1b7.jpg

Mjuk och go och jätteskön!

Och mitt misslyckade projekt
IMG_20170120_080546_zpsgzfjxqil.jpg

Man ska inte tänka på allt annat när man syr..

Kan du inte sätta på en jättemudd nedtill?

Jag tror också att det skulle funka. Typ ta upp fållen, raka till kanten lite (så att den inte är utsvängd som nu) och sedan en lång svart mudd, kanske likadant på ärmarna. Det skulle nog se ut som om det var meningen från början. :)

Jag tror också att det skulle funka. Typ ta upp fållen, raka till kanten lite (så att den inte är utsvängd som nu) och sedan en lång svart mudd, kanske likadant på ärmarna. Det skulle nog se ut som om det var meningen från början. :)

jag är ingen "muddig" person, men jag tror nog jag är för den idén ändå. Ska inhandla lite mudd nästa gång jag är i närheten av en tygaffär. Låter som det kan bli bra med mudd på både ärm och nederkant. :d

Kanten är rak (nåja, hyfsat rak :D), det är bilden som luras lite.

Aaah! Livsfarligt att shoppa tyg på nätet! Plockat ihop massa mumsigt för 400 och har inte ens börjat kolla på det jag ska ha. Tror jag håller mig tills jag är i närheten av en tygaffär istället. Det lär inte bli billigare i och för sig.

Senaste nytt:
IMG_20170120_080657_zpsrfcbm1b7.jpg

Mjuk och go och jätteskön!

Och mitt misslyckade projekt
IMG_20170120_080546_zpsgzfjxqil.jpg

Man ska inte tänka på allt annat när man syr..

Lägger mig i tråden fastän jag inte hör hemma riktigt, mer stick- och virk än sömnad.

Men jag hade nog valt att klippa av nederdelen av tröjan strax under ugglorna vid bysten och letat upp ett matchande tyg och sytt en klänning av den istället.

Lägger mig i tråden fastän jag inte hör hemma riktigt, mer stick- och virk än sömnad.

Men jag hade nog valt att klippa av nederdelen av tröjan strax under ugglorna vid bysten och letat upp ett matchande tyg och sytt en klänning av den istället.

Varit inne på det jag med. Svart kjol borde funka. Men jag har så många klänningar, så kanske tröja vore bättre.
Åh jag vet inte! Den får ligga till sig lite så får vi se vad det blir av den.

Det är dödskallar btw :p

Jo, jag funderar på det. Trott föreslog samma sak :) Ska bara hitta i en bra färg, blir svårt att hitta samma nyans av grön, men svart kanske blir snyggt också?

O jag tänkte att det funkar också att gå på det vita/beiga eller vilken färg nu ugglorna har. :)

O jag tänkte att det funkar också att gå på det vita/beiga eller vilken färg nu ugglorna har. :)

Varit inne på det jag med. Svart kjol borde funka. Men jag har så många klänningar, så kanske tröja vore bättre.
Åh jag vet inte! Den får ligga till sig lite så får vi se vad det blir av den.

Det är dödskallar btw :p

Döskallar! Jag dör! Förvisso har jag dålig mönstergenerator, kan inte se 3Dbilder och har svårt för ansikten. Men jag har aldrig misstagit en döskalle för en uggla förut!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 799
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar