Trist med tröjan, men jag tror mudd kan bli skitsnyggt!
Var är tyget köpt? Skitsnyggt!
Skroten i Kinna. Funderar på att ringa dem och be dem skicka mer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trist med tröjan, men jag tror mudd kan bli skitsnyggt!
Var är tyget köpt? Skitsnyggt!
Jonic?Jag kaaan ha shoppat ännu mer tyg. trots att jag egentligen har köpstopp.. Svårt att låta bli när det är rea!
Jonic?
Jag råkade nog också trycka hem några meter tyg där..... (jag har iofs inte köpstopp - men ja, jag hade tänkte vänta lite med att beställa mer haha )
Idag fick jag min nya bandkants mojäng
Än så länge bara snabb lev.Har inte provkört den än.Utvärdera!
Var köpte du?Än så länge bara snabb lev.Har inte provkört den än.
Jag landade på 365 kr (inkl frakt!!) för 7 meter tygJa, faktiskt! De hade mycket kul på sin rea, men lyckades hålla mig under 400 kr.
Ebay och typ 14krVar köpte du?
Jag har tagit en chansning och beställt från ali express. Kostade inte många kr... Får se när den dyker upp....
Du ska ha stretchnål eller jerseynål. Det är inte särskilt svårt att sy i stretchtyg så länge man anpassar söm (elastisk söm) och pressarfotstrycket. Du behöver med all säkerhet lätta på pressarfotstrycket, annars drar sig tyget för mycket.Ni som syr! Är det svårt att sy i stretchtyg? Jag har hittat ett snyggt mönster på en tunika och tyget som rekommenderas är silkesjersey. Jag har sytt mycket till och från, men aldrig i tyg som är elastiskt.
Behöver jag skaffa någon speciell pressfot? Funkar vanlig mekanisk symaskin? Speciell sytråd?
/Lizzie
Du ska ha stretchnål eller jerseynål. Det är inte särskilt svårt att sy i stretchtyg så länge man anpassar söm (elastisk söm) och pressarfotstrycket. Du behöver med all säkerhet lätta på pressarfotstrycket, annars drar sig tyget för mycket.
Kan inte maskinen, men kollade lite snabbt på en bild, och söm grön j skulle jag nog använda till elastiska tyger, om inte din manual säger annat. Ang pressarfot borde en helt vanlig standard fungera, är det tjockare tyger kan en så kallad övermatningsfot vara bra, är det en sån du tänker på?Tack för snabbt svar. Min symaskin är en Husqvarna Optima 630 - borde finnas möjlighet att anpassa sömmen. Tror också jag sett att det finns en speciell pressfot för elastiska tyger att köpa som tillbehör.
/Lizzie
Kan inte maskinen, men kollade lite snabbt på en bild, och söm grön j skulle jag nog använda till elastiska tyger, om inte din manual säger annat. Ang pressarfot borde en helt vanlig standard fungera, är det tjockare tyger kan en så kallad övermatningsfot vara bra, är det en sån du tänker på?