Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur är ni när det kommer till sysslolöshet? Alltid nåt projekt på gång? Blir ni rastlösa av inte ha något att göra någon dag? Om man jobbar går det ju en hel del energi där men vid semester och ledighet finns det kanske mer tid
Sysslolös är jag aldrig, för det finns alltid att göra, men det är inte alltid jag har lust eller ork att göra det jag borde. Jag har alltid fler projekt i luften än det är rimligt att hinna med. Under en ledig dag brukar jag hålla på med något av dem (eller helst start ett nytt som verkar roligare, vilket leder till att jag snart har ett halvfärdigt projekt till).
Har också behov av att slappa, kolla på film eller sitta och häcka vid datorn. Det tycker jag är helt legitimt. På semestern ägnar vi gärna några veckor åt kroppsarbete här hemma och tar det lugnt på kvällarna. Det rensar skallen och man blir trött på ett skönt sätt. När jag jobbar har jag inte ork att göra så mycket på kvällen mer än gå ut med hundarna och glo på bildskärmen och förhoppningsvis laga någon mat.
Märkligt nog är jag extremt effektiv när jag har mkt att göra, men totalt oproduktiv när jag har mycket tid.
Tack och lov att man har hund så man har lärt sig att det räknas som passivitetsträning att bara ligga på soffan och göra ingenting.Men visst ibland tar jag och sambon en dag och gör ingenting men det är väldigt sällan.
Hur är ni när det kommer till sysslolöshet? Alltid nåt projekt på gång? Blir ni rastlösa av inte ha något att göra någon dag? Om man jobbar går det ju en hel del energi där men vid semester och ledighet finns det kanske mer tid