Sysslesättning..

Josssefine

Trådstartare
Hur ska man göra så hästen sysslesättersig i boxen?
Några bra tips, står i box 24 timmar om dygnet just nu..

Sv: Sysslesättning..

om du inte redan har halm i boxen, kan ju det vara en bra idé eftersom dom då har något att gå och pilla på hela tiden :idea:
sen kan du ju hänga en tom saftdunk på ett snöre någonstans högt upp i boxen som h*n kan leka med, det brukar dom flesta tycka är dunderkul.

*lite trådlån*

Tar tacksamt emot tips om detta med. Men min häst är inget lekfull, men skulle gärna vilja ha tips på någon sorts godisautomat som man kanske kan göra själv....

Jag hängde upp ett "träd" av sälg på väggen att knapra på, mycket uppskattat. Ställde även in kompisen emellanåt som lite sällskap brevid.

Nått annat kommer jag inte på just nu :)

Fäst lite granris i boxen... Lägg in en boll, eller varför inte sätt upp en "fender" (sådan man har till båtar...heter det så??...) på väggen! Jag brukar hänga upp en rejäl gren/stock vilken min pålle gärna står o knaprar på, mycket uppskattat.

Okej, ska se vad jag kan åsta komma:p
granris låter bra:P MEn hopaps bara att det inte skadar henne då hon haft fång för ca 1 månad sedan
..

Min häst har också nån form av fång (har inte de akuta symptomen till fång men behandlas som att de är fång), så han står inne dygnet runt. Han får inte heller nåt kraft och heller inga morötter så han har väldigt tråkigt då han står inne dygnet runt :(. Så tack för tipsen om olika leksaker ^^ Vet inte om han kan få nåt granris heller, så är det nån som har nåt mer tips på en leksak som inte går att äta? :)

Nepp har jag inte, inte än, vi har funderat på det, men hon stå i en utebox i stället, och kommer i i det ordentliga stallet om nätterna...

Liknande trådar

Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 298
Senast: Freazer
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 640
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: Bison
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 976

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka