Syntetsadel

A

Aviatrice

Jag undrar om någon har erfarenhet av att rida i syntetsadel av westernmodell på tävlingar.Isåfall vilket märke har ni på sadeln?

Sv: Syntetsadel

Hej! Jag undrar bara om ditt användar namn. Tänkte höra om det är din hästs namn och om hon i så fall är en ljusbrunt varmblods sto.

Annars så hoppas jag någon kan hjälpa dig med sadel frågan :)

Jag har nyligen köpt en syntetisk westernsadel av märket Rio Grande. Jag har egentligen inte tänkt att ha den till distansen utan köpte den mest på kul. Den är skön att rida i och väger inte så mycket. På tävlingar rider jag i min läderPodium!

Hej Selda
Det är namnet på min häst,och hon är ett ljusbrunt sto.
Ville bara lyssna om det är behagligt att rida i syntetsadel långa sträckor.

Hon har varit hos Tommy Eriksson i träning innan hon slutade
som travhäst.

Jag red tidigare i en semi-konstläder sadel, dvs allt utom sitsen var i cordura men själva sitsen i läder. Det är en Big Horn Arabian Light och jag ser många distansryttare rida i den.

Mycket skön och rekommenderas varmt!

/Camilla

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
842
Senast: Tilly_85
·
Ridning Jag behöver råd. Jag har köpt en 5 åring som inte är riden jättemycket. Nu har jag märkt att varje gång hon börjar bli trött stannar...
Svar
13
· Visningar
1 633
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
964
Senast: Tora
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
959
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka