Syns det redan?

Thera

Trådstartare
Jag vet att det var en liknande tråd upp för ett tag sen, men jag försöker...

Mitt sto betäcktes ganska sent och därför är hon bara kollad på 14 dygn. Veterinären kommer ut nästa vecka för att kolla, då är hon ca 95 dagar gången. Och jag hoppas förstås innerligt att hon fortfarande är dräktig då.

Min fråga är hur tidigt man generellt kan se att stoet är dräktigt, alltså från utsidan. Jag tycker hon har en bula rätt långt bak, jag vet inte om det kan synas så tidigt? Sen blir jag orolig, tänk om hon ser ut så för att det är tvillingar? :(

Tacksam för svar!

(Ni får stå ut med mig och mina dumma frågor, det är ju trots allt första gången jag ska bli mormor...)

Sv: Syns det redan?

Hej
Min är 125 dagar i dag. Det syns på henne.
Men detta är 4 fölet. Hon har även lagt på sig lite extra. Lite bukig på magen. Men det syns i humör och sätt att vara.
Lugn
men grinig på de andra hästarna vid mat. Då skall hon ha allt själv.

hej Thera
mitt sto är 90 dagar gången och hon är också tjockare baktill, under revbenen. Humöret har också ändrats lite, hon är väldigt nöjd och utstrålar harmoni.

På mina ston (de är mellan 110-120 dygn) syns det inget speciellt men så väntar de iofs sitt 11:e resp. 5:e föl så de har den "magformen" alltid i princip.

Om det är tvillingar bör veterinären se det med hjälp av ultraljud.

Ok, tack alla!
Då är jag inte helt fel ute om att det kan synas redan, om hon fortfarande är dräktig vill säga. Det var inte världens lättaste historia att få henne dräktig nämligen, det tog sig först på 6:e semineringen...
Fast till och med min mamma som inte kan nåt om hästar tyckte hon har ändrat hållning. Humör också... hon har inga vänner kvar i hagen längre om man säger så... :smirk:

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix
  • DIY hästvård

Omröstningar