Synpunkter på årets hingstkatalog?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare barbarella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 334
Sv: Synpunkter på årets hingstkatalog?

Skriver som jag gjort i en annan tråd i ämnet, jag är väldigt missnöjd med att avkommornas tävlingsresultat är borta!
Hingstens tävlingsresultat i all ära, men det är ju ändå hans avkommors prestationer som är viktigast i sammanhanget!

Jag tycker överlag att det verkar fattas information lite här o var, priser som inte stämmer, vissa hingstar som inte finns med öht samt som Görel skriver, avkommornas resultat är ju rätt intressanta..

Jag kan bara hålla med alla här. Avkommornars resultat är mkt viktigt.
Likaså rätt telefon nummer samt avgifter.
Varför inte i ett annat format, tex.

En förnyelse vore på tiden.

En sak som jag tycker skulle vara ett måste är en exteriörbild!!!!

sen att hingsthållarna kan ha med en valfri bild till utöver ex-bilden vore ju bara pluss i kanten.

Sen kan jag bara hålla med övriga som skrivit

Direktiven från utgivarna var i år att det var obligatoriskt med exteriörbild samt kostnader! Tråkigt att de sen inte håller på det... (Slet som en idiot med att få fram exteriöbild på en av mina!)

Sen fick de ändå till det lite fel på mina. Priset föll bort på den ena, fel adress och telefonnr på den andra osv.

Verkar som det blev lite rörigt när de skulle skjuta på det så länge.

Om en hingstägare absolut vill ha in sin flotta bild med ryttare kan de väl få köpa reklamplats? Kanske intäkterna kan höja kvaliten på resten av katalogen så alla önskade uppgifter kommer med och är korrekta?

Det är konstigt med oss halvblodsmänniskor, att vi alltid tar för givet att det är halvblod som det talas om- jag funderade inte ens på det innan jag såg ditt inlägg förlåt alla er andra:o

Nä man tar ju liksom nästan det för givet eftersom vi som avlar varmblodiga ridhästar är majoritet här inne :angel:

Ameo brukar ju påpeka att man ska skriva vilken ras det gäller så slipper folk fundera vilket jag tycker är ett bra idé :bow:

Jo. det är vi väl...men jag då? som i själ och hjärta är en ponnymänniska...vad ska jag försvara med mig?:o

Jag tycker det är bra att det finns användningsråd på en del hingstar. Det är väl nytt för i år va?
Önskar det på alla!

Du kan hitta användsningsråden på ASVH:s hemsida.
Jag tycker att de känns onödiga eftersom man kan få informationen från annat håll, och definitivt inte på bekostnad av avkommornas tävlingsresultat.

Jag gillar att de lagt in de nygodkända hingstarna i ett eget fack...
MEN jag tyckte inte om att behöva vänta så länge på årets hingstkatalog som den ändringen innebar...

Varför inte höja priset ngt, trycka aktalogen och skicka ut i vanlig tid, sedan göra ett snyggt tilläggshäfte som skickas ut till beställare när det är färdigt?...

Bara en fundering jag har

Fast alla beställer den ju inte utan köper den i affär, så det funkar nog tyvärr knappast i praktiken.:(

Bra idé tycker jag! Vill också gärna ha den tidigare men vill också ha info om de nygodkända (i vissa fall kan väl väl både få ha kakan och äta den :D). Det gick ju bra med två kataloger förr...

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Nikan
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31