Synd om min katt....

tinafinis

Trådstartare
*Kom från ett hem med mååång djur. Mager o tanig.

*Hostade och hade mask

*Skabb eller nåt i öronen... Jag skulle torka bort lite av det yttersta. Under skiten jag fick bort så forslade det fram ljusbrunt eller beiget (kan ej stava) sekret som lukta illa!!! Blörk. Han ska förståss till veterinären med detta bekymmer.

*Jag har klämt honom i dörren, trampat han på tassarna.

Men det läskigaste var idag. En annan katt kom springande där ute. Snart kom min lille katt oxå fram. Han såg lite tilltuffsad o rädd ut så antagligen hade den andra slagit honom. :cry:
Moffe (min lille katt) följde med mig in. I hallen såg jag han hade bajsat på sig. Jag tog in honom och duschade honom.
Han såg så ledsen ut. Jag lade honom på han stol. Han somna nästa direkt. Chockad stackaren.
När han sedan vakna o klev ner på marken är svansen helt böjd. Som en hästsvans. HJÄLP tänker jag! Bruten!!! Jag nyper i svanstippen men han har känsel och kan även röra den.
Men han har ont precis på böjen som han fått.....Går ej att känna o se så mycket för han bara biter mig.
Men han hade ju svansen rakt upp när han var ute o följde med mig in!!!!

Ringde HGB djursjukhus för rådgivning. Men hon trodde nog han var chockad, samt att den andra kunde bitit honom. Jag skulle låta han vara, trösta honom och se till att han åt, drack o kissa o bajsa.
Sedan kolla imorgon igen om jag ser något.

Tyvärr så är jag på jobbet nu så jag vet inte hur han mår. Men mn sambo e hemma och katten hade kommit med sin mus och gett till sambon (han aporterar som en hund). Han ville leka. Då hade han nästan haft svansen normalt efter ett tag.
Så han ska nog bli bra.
Men synd om honom är det allt!

Nån mer som haft en katt som fått en sådan här slags böjd "hästsvans"??

Sv: Synd om min katt....

Min mormor och morfars katt har böjd svans från att hon troligen brutit den.
Hon trillade ned från ett 4våningshus från högsta våningen när fönstret stod öppet :cry: Som tur var gick det bra med svansen och den behandlades hos veterinär. Efter det fick hon flytta ut på landet men vi har märkt att hon fick fel i huvet när hon trilla också :cry::( Men som tur är gör det inte så mkt då de har kattlucka så hon lever sitt eget liv och är gosig men det går ALDRIG att lita på henne!

Nä du, det där har jag aldrig varit med om.

Knick på svansen som är medfött har jag sett flertalet gånger, men det är det ju inte frågan om här.

Min syster hade en gång en katt som blev jagad av en annan illvillig katt. Syrrans katt lyckades med konststycket att fastna i ett träd med sin lurviga svans.
Efter många om och men fick systern ner honom och allt var frid och fröjd.
Tills en eller två dagar efteråt då svansen plötsligt låg på golvet!!! :crazy:
Det visade sig att blodtillförseln hade avstannat i samband med att han satt fast och den "döda" svansen helt enkelt trillade av.
Snacka om en chockad syster!!! :eek:

Katten klarade sig dock utmärkt med sin stubbsvans och levde länge.

Lycka till med din katt och det låter ju lovande med tanke på att den är lekfull mm. :)

VA!? vad säger du? Trillade svansen av??? tvi vad läskigt.

Hmm, jag var med om en katt som fick ett sår på svanstippen. Han slicka o slicka tills skelettet kom fram. blurk.

Men min lilla katt blev bra i svansen igen dagen efter.
Men han såg rolig ut. Han var svullen dagen efter och öm, men den stod upp alla fall. Idag är den knappt öm.
Katter kan ha rätt tur ibland.

VA!? vad säger du? Trillade svansen av??? tvi vad läskigt.

Hmm, jag var med om en katt som fick ett sår på svanstippen. Han slicka o slicka tills skelettet kom fram. blurk.

Men min lilla katt blev bra i svansen igen dagen efter.
Men han såg rolig ut. Han var svullen dagen efter och öm, men den stod upp alla fall. Idag är den knappt öm.
Katter kan ha rätt tur ibland.

Japp, svansen låg på hallgolvet när syrran kom hem. :eek:

Vad skönt att kisse är på gång igen!
Hälsa honom att vara rädd om sig. :)

ja du, den katten lever farligt.
han har inte fattat än att vägen ligger framför huset o att på andra sidan den finns det massor att utforska. Som tur är kommer det högst en bil varanna timme om ens det.
Sedan har han inte begripit att han ska flytta på sig när man startar bilen och ska börja köra. Nä, då trycker man sig bara lite närmre marken under bilen.
O när man går så springer han framför benen.

på måndag ska stackarn bli av med kulorna samt få en storstädning av dom räligaste öronen jag skådat.

Liknande trådar

Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 747
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
8 024
Hundhälsa Nu behöver jag lite snabb feedback. Har precis kommit hem från veterinären, min lilla tjej är jättedålig :cry: Vi har varit på "hajk"...
Svar
15
· Visningar
5 686
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
20 434
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V