symptom på ringkota?

M

Minnusen

jag har letat massor efter symptom på ringkota men inte hittat vad jag vill veta riktigt.

vad är dom tidiga symptomen? alltså precis i början, känner man de eller är de värme, svullnad eller liknande?

Sv: symptom på ringkota?

Jag var medryttare på en häst för många år sedan som fick diagnosen ringkota.
Han var varken halt eller gallig eller varm, på hans första tävling gick han ej igenom vet.bes. och uppföljning visade att det var ringkota.

Sv: symptom på ringkota?

Min häst har ringkota.
På henne märktes det rent visuellt iom att kotan blev tjockare.
Hon var dock inte svullen eller varm utan det tjocknade av pålagringarna.
Hon ska steloperaras nu i veckan pga den.
Hon har dock fungerat utan smärta i 7 år innan med den och kunnat tävla utan problem. ( hon fick ringkotan som 3-åring efter ett truma i hagen)

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 185
Senast: Kilauea
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: Ray
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat