Sydväst/regnhatt

Silver Girl

Trådstartare
Nu när höstregnet kommit inser jag att jag behöver en sydväst eller liknande. Blir irriterad på huva när jag går och inte kan se åt sidorna.

Men vad ska man ha? Hatt eller sydväst? Material? Tror inte jag vill ha galon - blir för tätt och varmt på långpromenader (har hund).

Vad har ni för tips?

Jag har en keps i vattentätt softshell material, en sydväst i galon och en i samma material man gör regnkläder i.

Kepsen gillar jag bäst. Den långa skärmen här att jag slipper regnet i ansiktet. Båda sydvästerna funkar, jag bara föredrar kepsen.

Nu när höstregnet kommit inser jag att jag behöver en sydväst eller liknande. Blir irriterad på huva när jag går och inte kan se åt sidorna.

Men vad ska man ha? Hatt eller sydväst? Material? Tror inte jag vill ha galon - blir för tätt och varmt på långpromenader (har hund).

Vad har ni för tips?

Min erfarenhet är att det bara är galon som håller torrt i längden. Så det beror väl lite på hur länge du är ute. Finns hattar med lite brätte som är gjorda i t ex vaxat material. Golfbutiker och andra outdoorsbutiker brukar ha lite varianter

77199-9000_600.jpg

Jag letade efter samma sak tidigare i somras. Konstaterade att många butiksbiträden i det tiotal(!) sport- och friluftsbutiker och jaktbutiker jag kollade med inte ens visste vad en sydväst är...
Till slut blev jag varse att Grundéns gör sydvästar i galon, tyvärr är de litet dyra, uppåt 400-500 kr i den verktygs-/yrkeskläderbutik jag kollade. Dessutom är brättet inte lika brett som man skulle önska. Jag köpte en billigare variant där istället, inte riktigt lika formstyv men kostade bara 200-250 ungefär.

Jag har en sydväst från mountain horse.
Den är asbra! Sen att jag ser ut som en idiot i den kan jag leva med :D

Lokala outdoorbutiken hade lite skralt utbud hemma, så jag chansade och köpte en hatt av det lite dyrare slaget på nätet. Kom hem i måndags och har nu provat den i ruskväder. Mycket nöjd!

Liknande trådar

Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 882
Senast: Tiffany
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 157
Senast: Whoever
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama