Sydslätten inställd ige

K

Kverulanten

jaha så var då Sydslätten inställd i år igen pga för få anm :mad:
17 *
21 Lätt
men hallå anmälningstiden går ju inte ut förrän om en vecka :cool:
dessutom blir det ju naturligtvis lite mindre när man inte har debutantklasser.
Folk vill ju gärna ta med sig sina unga hästar samtidigt.
Det är ju sista veckan det brukar rasa in anmälningar.

Vi med flera hade tänkt anmäla dit....bara på terrängträningen i går var det flera stycken...schaaaaa

Sen kan jag personligen tycka att Sydslätten har haft detta datum i flera år och förstår INTE varför Dagstorp ska KLÄMMA sig in just helgen efter....dom kunde valt ett senare datum...minst två veckor åtminstone....

usch vad sur jag blir :eek:

Sv: Sydslätten inställd ige

jaha så var då Sydslätten inställd i år igen pga för få anm :mad:
17 *
21 Lätt
men hallå anmälningstiden går ju inte ut förrän om en vecka :cool:
dessutom blir det ju naturligtvis lite mindre när man inte har debutantklasser.
Folk vill ju gärna ta med sig sina unga hästar samtidigt.
Det är ju sista veckan det brukar rasa in anmälningar.

Sen kan jag personligen tycka att Sydslätten har haft detta datum i flera år och förstår INTE varför Dagstorp ska KLÄMMA sig in just helgen efter....dom kunde valt ett senare datum...minst två veckor åtminstone....

usch vad sur jag blir :eek:

Jag tycker det är synd att Syds valt att ställa in MEN
1. det är inte bara Dagstorp, lika mycket Gärds som går in i maj p.g.a den tidiga påsken.
2. Det "rasar" inte in anmälningar sista veckan längre. Det kommer in ett antal men det faller ifrån också! Jag har full förståelse att man tar steget och tycker det är bra att man gör det tidigt.
3. Det är INTE lätt som klubb att få fram datum. Det är MÅNGA som ska kunna, anläggningen ska vara ledig och de flesta klubbar har ett antal andra variabler att ta hänsyn till.

Vill också påpeka att kostnaderna blir bara högre och högre för arrangerande klubb, svårt att få funktionärer som hjälper till. Det är ju inte bara "dag-funktionärer" som behövs utan även många som behövs veckorna innan.

NU MÅSTE VI ALLA tänka till. :idea:
- Vad kan jag göra?
- Vad kan förändras så att det blir bättre ekonomi för klubbarna?

Med hopp om framtiden och att Syds tar nya tag! :bump:

Nej rasar in kanske var att ta i men nu vet jag många som inte hann anmäla.(sen finns det tydligen klubbar i sverige där det fortfarande "rasar" in sista veckan)
Sen kan jag iallafall inte låta bli att tro att det blivit fler om dom haft debutant(obs.min åsikt) och att Dagstorp inte legat så nära, eftersom dom inte brukar ha sin fälttävlan i maj. 3 stycken helger i rad i södra skåne kunde kanske man spridit lite.........

Nu vet jag också att alla tre klubbarna har en stor tävlingsverksamhet i alla dicipliner och det kan vara svårt att pricka in datum för anläggningarna. Men samtidigt är ju detta ett alltför ofta återkommande problem inom fälttävlan här nere. Det låter ju så här varje år nu.

Förslag då: Kanske någon representant från resp klubb som arrangerar fälttävlan sätter sig ner redan i detta stadiet och planerar in nästa års tävlingar. :laugh: (det görs väl lite nu med men jag menar datum)

Vad beträffar kostnader och funktionärer så vet man knappt vad man ska säga. :confused:
Kan ju bara se till att jag själv hjälper till.:)
Alla tävlande får väl tvingas ha med sig en funktionär :angel: hjälp släng nu inte gamla tofflor i huvudet på mig....

Vad tycker du då? Förslag?

Det är inte spec vanligt längre att det kommer in många sista dagen, nej. Möjligen om det är en sent insatt tävling. Numera ser arrangören anmälningsbilden enkelt via TDB. :) MEN oavsett förstår ju iallafall jag att Syds vet att det kommer in ett antal de sista dagarna men uppenbarligen räcker det inte. De ställer ju inte in "bara för att". :o

Att sätta in en debutant när du inte har hinder för det är inte så enkelt. Det innebär också ytterligare en hoppbana, extra dressyrbana etc. Inte så eneklt som att säga det. :angel:

Dagstorp har haft denna helgen de senaste åren och en vecka senare, åren tidigare. Det är Gärds som ställer till det, vi vill ha en lång helg för att klara av alla klassernas förberedelse och ev att kunna lägga dressyren på fredagen om det behövs.

Terminendiskuteras, lokalt och centralt. Vem tror något annat? MEN ibland får man testa och se. I år spikade vi Gärds väldigt sent pga orsaker som vi själva inte styr över. Spika tävlingar för tidigt funkar tyvärr inte heller, vi är beroende av den Int terminen, andra grenar, militären och andra saker. Vi lägger alltid in prel. datum.

De är svårt att få funktionärer under de fina sommarmånaderna. En anledning till att fler arrangörer vill ligga på våren. Då menar jag inte "tävlingsdagsfunktionärer" utan de som vill lägga 2-veckor INNAN tävlingen på att allt ska fungera! :laugh:

Vad har du för förslag till allting då? :laugh:

Vad har du för förslag till allting då? :laugh:

Hade jag haft en enkel lösning så hade jag redan löst det :idea:

Men jag ser på mycket nära håll hur en tävling dras av ett litet antal personer. Det håller inte i längden. :laugh: Med ett litet antal starter så är det lätt att kasta in handduken. Och vi kan väl lugnt säga: Tack alla danskar för att ni kommer :idea:

Jo tack jag vet hur det känns att dra runt lasset på några få. Blev själv sjuk på kuppen av just det.....aktar mig nu för att göra för mycket, men försöker hjälpa till så gott det går och så mycket jag orkar...:laugh:

Nej om alla hade lösningen på allt så såg väl ingenting ut som det gör.:p Det är också svårt att nå ut till alla....kanske detta eller forumet facebook kan bli en hjälpreda. Vi kanske kan fundera ut bra frågor och funderingar (ja jag vet att det frågats och stötts och blötts förr). Finns ju mycket klokt folk här inne med bra ideer mm Så kanske det kan bli en sammanställning.

Ja ludd ludd jag vet att det diskuteras i kommitteer, klubbar och liknande men det tål att tjatas om. Hur skapar men någon sorts "mötesplats"? Eller finns det något liknande?

Ordet är fritt.............:idea:

Liknande trådar

Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 591
Senast: DarkInNight
·
Kropp & Själ Nu kommer ny tråd i annat ämne. Jag är sjukskriven för vad som står på intyget stress och ångest, bor tilsammans med sambo och 2 barn 11...
Svar
6
· Visningar
1 140
Senast: Vallmo
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 108
Senast: Efwa
·
Relationer Det här har legat och skavt hos mig i flera månader nu, men idag hörde jag något som gjorde att det exploderade lite och jag är nu...
2
Svar
21
· Visningar
4 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat