Ponnyfantast

Trådstartare
Halloj!
Är det någon som vill ha ridsällskap på Sydnärke T50? Hade tänkt försöka hålla ett lugnt tempo (max 14 km/h) och försöka behålla herrn lugn och avstressad med träning på att stanna och lugna ned sig på groomplatser.:angel::bump:

Sv: Sydnärke

Jag ska dit men min ska gå CR. Då kanske man inte kan rida ihop eller? Nu är det inte jag som ska rida så ryttaren får själv bestämma hur det ska ridas. Men då det är första CR hästen går så antar jag att hon planerat en lugn ritt.

Tur att du gjorde en tråd.
Jag hade helt glömt att betala in anmälan och licens.

Ja, härligt att det kom en tråd om Sydnärke (kunde ju iof gjort en själv men...).
Jag börjar få SVÅR distansabstinens... Skulle ha ridit Hökensås men då gick hovslagaren "under jorden" i hela två veckor innan...! Nu har vi ny hovis och jag bara längtar IHJÄL mig efter start på Sydnärke! :love:

Min svåra abstinens yttrar sig i att jag är oerhört okoncentrerad på allt som inte hör till distans... tänker, andas och lever i distanstankar dygnet runt! :rofl: Har packat prylarna miljoner gånger i huvudet (gärna på jobbtid, under mindre stimulerande sammanträden/möten), tvättat hästen och flätat manen minst lika många gånger... Klurat på färgsammansättningen av tränset (viktigt viktigt!) osv osv osv...

jag vill riiiiiiiiida nuuuuuuu! :devil:'

(för att inte tala om hur ofta jag är inne på hemsidan för ritten... för att kolla startlistor, ryttarmeddelande osv... nääääär kommer deeeeet... *ler*)

Hihi! Det närmar sig! Jag ska rida 50T Folksam. :) Den här gången ska jag räkna rätt också! ;) :o

Nån från Östergötland som vill ha en hinkis????Jag följer gärna med! Eller nån annastans ifrån som passerar Linköping?

Jag ska rida CR 43 km i lugnt tempo (satsar på en total ridtid på ca 4 timmar) och tar gärna sällskap med någon!

Såg att folksam startar samtidigt som vanliga T50, då ses vi ju på banan BandyBoy! Får se om vi håller samma tempo igen! :laugh: (Och ni andra också förstås ;) )

Nu har min ryttare skadat sin arm... hoppas hon kan rida på lördag... blev inte mindre nervös av det här.

Fast hon har redan pratat med en som kan rida... så det löser sig nog. Men jag blir så nervös... det är mycket enklare att starta på travet, där har man själv lite koll lixom.
Men tack iaf.

Okey, då löser det sig kanske, för jag har också kollat med ryttare som ev kunde rida.

Självklart ska din häst starta, nu när du engagerat dig med så med så många inlägg här på Buke. :)

Ja det har visst blivit några stycken...:grin:
Hittar inget annat forum där det finns någon som svarar på distans frågor.

Nu börjar nedräkningen till helgens tävlingar också. Spännande . Går ju samtidigt en tävling i Danmark med svenska deltagare och här har vi Sydnärke. Vi får väl se om någon känner sig manad att rapportera in resultat! Önskar alla lycka till!

...och nu har starten gått för klass 1....
Hoppas någon följer upp med rapporter från platsen!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 410
Senast: Freazer
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 506
Senast: alicegard
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 738
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 971
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025