Sy westernkläder

Texaz

Trådstartare
Liten spinoff från tråden om tävlingskläder.
Jag vill ju gärna tro att jag är lite händig och undrar nu om det finns någon som sytt sina egna kläder. Tänker då kanske främst på västar och ev skjortor, men även chaps och annat skulle vara kul.
Vilka mönster ska man använda sig av, finns det öht speciella mönster för westernkläder??
Så spruta fram idéer och tips, det närmar sig tävlingssäsong...;)

Sv: Sy westernkläder

Jag har messt sytt egna andra kläder men jag sydde om ett par Chaps en gång, var inte det enklaste, rätt så tjokt material... Med lite fantasi att se saker i andra färger så tycker jag att se sy-tidningar som finns i affärerna har rätt bra mönster, håll ögonen öppna! (och tjuvläs mönstersidorna...):idea:

Här finns det massor med olika mönster, och om du surfar runt lite så kommer du att hitta mönster till westernkläder! :)

www.suitability.com

Skickade efter mönster därifrån för några år sedan, och det gick jättebra! :)

Det där va en kul sida!!!:banana: Ännu mera ångest över att man inte har nån häst att tävla:cry:

Jag kan inte heller sy.Men vi har en i stallet som är sykunnig och kanske vill sy för en liten penning.Man kan ju alltid fråga.

Puttar upp tråden och efterlyser idéer på westernkläder att göra själv. Gärna bilder på era alster!!!:love:

Hola,

Några bilder på lite gamla alster har väl setts förut men kanske någon får lite inspiration i alla fall....

På denna bild har min dotter en hemsydd svart slinky med liiite glitter i. Till detta en hemsydd väst. Tog en väst som jag köpt i en butik och måttade av innan jag klippte till ett mönster som jag nu kan använda till lite olika sorters västar.
Jag hade en gammal (säkert 15 år) kavaj som jag tänkte slänga men som jag köpte lite svart tyg och satte på ett ok, armmuddar och ficklock på. Skodde med silvertråd och broderade dit pärlor för att matcha hatten och den hemsydda slinkyn.
doctoo5.jpg

Här är en bild på mig och min dotter. Vi har hemsydda slinkys av röd, stort blommönstrad mesh, under är det guldskimrande slinkytyg. I vissa ljus blänker det guldglittriga igenom. Därtill hemsydda västar. Och ja, jag är jävligt fet här då jag inte slutat amma när bilden togs...
evem06.jpg

Sista bilden är inte jättetydlig men man ser i alla fall det lite roliga mönstret på den hemsydda slinkyn. Förutom mönstret så skimrar den i silver i vissa vinklar.
evdoc06.jpg

Har lite västar och slinkys som ligger i "pipen" men det är ständigt tidsbrist.....

mvh Eva

Vilka snygga grejer!!!:love: Är du sömmerska eller bara allmänt händig?
Gillade verkligen kavajen:love: :love: !

Hola och tack!

Näe, jag är inte sömmerska utan får väl räknas till allmänt händig...

Jo kavajen blev ett lyckskott, den hamnade på en femtiolapp innan det var klart. Nedan en bild där du ser den lite närmare, om det kan inspirera....
doc2.jpg

mvh Eva

Senast ändrad:

Några plagg jag har sytt till tävling...

8067306.jpg

Tröja - fram

8067307.jpg

Tröja - bak

8067318.jpg

Väst

8067319.jpg

Slinkers i "levande" glittertyg

16 dollar för ett mönster lite dyrt va?? + frakt njaa finns det inga mönster som är lite billigare..

Du är ju händig som sjutton också...gillade skarpt din tröja/slinky du hade på dig på tävlingen....jättefin :love:

Ok, gammal tråd, men jag lägger in en bild på min blus. Alla har väl sett den vid det här laget... :D

Någon som vet någon bra sy/tyg affär runt göteborgs hållet??? vill verkligen sy nu när jag ser detta....

Du kan ju sticka ett par long-johns av rött ullgarn. :idea:

Liknande trådar

Äldre Har haft en mycket inspirerande helg med gott snack och trevligt sällskap. Och väldigt mycket blandade människor, vilket är jättekul när...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 448
Senast: Inte_Ung
·
Tävling Vet inte om denna hamnade helt rätt, men har en snabb fråga. Jag skulle vilja prova att sy min egen kavaj, men undrar om det finns...
Svar
3
· Visningar
3 219
Senast: carmarnic
·
Anläggning Till sommaren ska jag och sambon flytta hem till hans föräldragård och jag ska ta med mina hästar. Till problemet, idag finns det inga...
Svar
7
· Visningar
2 181
Western Finns det någon som har sytt egna grejjer till sin pålle? Jag skulle vilja ha ett "schabrak" liknande över min sadelpad så det blir en...
Svar
19
· Visningar
3 934
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025