Sy i linerfästen?

lady_vip

Trådstartare
Är det någon som har testat att sy i linerfästen vid halsen på ett täcke utan fästen?

Hur i såfall? Går det ens att få tag på de där rektangulära öglorna?

Jag har, jag sydde i tjocka band i täcket som jag sen fäster linern i och det funkar perfekt,
Jag sydde inte öglor utan som ett i, fastsydd i var ände.
i och med jag använde tjocka band, finns inget som kan skava heller.

Intressant frågeställningar som jag också funderat över!

Har ett Rambo - regntäcke jag skulle vilja kunna fästa liner i :bump:

Jag forskade lite igår @Catrool och @DarkInNight och hittade rektangulära öglor, måste bara mäta hur breda de ska vara.
Funderar lite om om man syr i sömmen på halsen så kanske den börjar läcka, men det borde väl gå att sprya på impregnering eller vaxa.

Jag forskade lite igår @Catrool och @DarkInNight och hittade rektangulära öglor, måste bara mäta hur breda de ska vara.
Funderar lite om om man syr i sömmen på halsen så kanske den börjar läcka, men det borde väl gå att sprya på impregnering eller vaxa.

Åh återkoppla gärna när du kollat om de passar! Man kan alltid limma efteråt över sömmen ? Så har jag gjort med nån lagning en gång höll tätt fint! Använde limmet från horsewares lagnings kit.

En tanke så här utan att se täcket framför mig. Kan man inte lossa typ kantbandet och sedan sy fast den där med en tygbit i öglan lixom som man lägger in under kantbandet och syr igen?

Jag var gjort det på säkert tio täcken.

Använt originalfästen men man kan köpa andra. Sen har jag starkt tyg som jag klipper och viker dubbelt, använder det till att sy fast öglan i kantbandey. Måttar med hals/liner var de ska vara.
Klart. Fungerar utmärkt.

Jag var gjort det på säkert tio täcken.

Använt originalfästen men man kan köpa andra. Sen har jag starkt tyg som jag klipper och viker dubbelt, använder det till att sy fast öglan i kantbandey. Måttar med hals/liner var de ska vara.
Klart. Fungerar utmärkt.
Var får du tag i fästena?

Gamla utrangerade täcken första gången (spar alltid alla spännen och så). Sen när jag behövde fler frågade jag på min FB och det fanns fler hamstrar än mig så jag fick massa fästen. Annars kan man köpa likadana men inte original på tex ebay
Funderade en stund på att slakta mitt Optimo, men det får överleva lite till:D

Liknande trådar

Utrustning Ja på täcken då! Vilket band ska man använda och var hittar jag metallfästena? Jag vill ha dubbla fästen, dvs en del som är fastsydd och...
Svar
11
· Visningar
588
Senast: grådis
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 470
Senast: MiniLi
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 571
Senast: manda
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
739
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka