Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
är det någon här som sytt stigbygelpåsar? hade varit bra till dressyrsadeln som har webbers under kåpan, så man kan kila upp dem under kåpan utan att det blir grus och skit där.
är fleece eller bommuls tyg bäst? tänker att fleece är bäst för sadeln men kanske fastnar skräpet lättare i dem, ev så kanske man kan ta 2 lager med fleece på utsidan och glatt tyg på insidan. hur har ni gjort?
Jag sydde ett av reflexvästar en gång. Mitt var ofodrat men det borde funka bra med fleecefoder.Eftersom det "perfekta" täcket inte verkar finnas så funderar jag på att ta saken i egna händer och sy ett reflexländtäcke
Men vad ska man använda för yttertyg? (jag kommer fodra med fleece) Det får ju gärna vara vattenavvisande och det ska vara fluorescerande gult.
Använd google, så hittar du förslag Har för mej man inte får länka, men det kommer upp en del sidor där iaf jag sökte på Fluorescerande tygEftersom det "perfekta" täcket inte verkar finnas så funderar jag på att ta saken i egna händer och sy ett reflexländtäcke
Men vad ska man använda för yttertyg? (jag kommer fodra med fleece) Det får ju gärna vara vattenavvisande och det ska vara fluorescerande gult.
Har du kollat med någon lokal tygaffär? Kanske dom kan ta hem åt dej om dom inte har hemma@Trott Jo tack, jag har googlat.. De jag har hittat som har den typen av tyg som funkar till täcken verkar bara sälja till företag, inte privatpersoner.....
Tjaaa, du vet, det finns en värld utanför skärmen. Tror jag@Trott Du menar lämna dator och gå utanför dörren?? Haha Nä, jag får kolla runt lite i helgen
går det inte att skarva den sista biten och göra ett andra eller en tredje rep över nacken?Då har jag knutit min första repgrimma! Fel längd på repet, så nacken blev bara ett enkelt rep, inte dubbelt. Vet inte om jag ska ta upp allt igen och knyta en mindre grimma eller om jag ska låta det vara som det är och kapa av den lilla extrabiten när jag provat in den ordentligt.
Men vad tycks annars?