Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Badrock
Här kommer mitt nya täcke. 6st handdukar fick sätta livet till för denna kreation. Spännen fram är tagna från ett trasigt kasserat täcke. Jag har även satt dit ben-snören oxå - fast dom syns inte. Broderier på tre ställen (morsan var här med sin brodermaskin :D) Ett broderi framme vid bogen syns inte... men det finns där... oxå (Mitt och hästens namn)

Tycker han ser ut som en ferarri-häst... men antar att det skulle funka lika bra som tomte-nisse-dräkt.:o Bara luvan som fattas :angel:
Ferarri-frallan1.jpg

Ferarri-frallan2.jpg

:love::love::love:

Jättesnyggt! Blev riktigt imponerad av den fina passformen på täcket!
Du är ju jätteduktig! :bow:

Åh! Va kul att höra att ni alla gillar det!! Kämpa som en blå för att få ihop alla handdukarna så att dom skulle passa ihop. Det blev lite lapptäcke på ett ställe, men det syns ju inte efterssom det är frotté! Kan helt klart rekomendera det materialet att sy i. Fast det blir små bommulsloppor i HELA lägenheten. Har damsugit kanske 4 gånger, men små små röda pluppar finns lite här o där ändå.

Constance:
Tack :)

shiren louise:

Josefiine:
Tack! :) Jo, ibland lyckas man. Men det är ju bara för att det är mobilkamerakort som man inte ser små skavanker.

krullisgirl:
Tack! Jo, passformen är ju anpassad efter lille herrn. Man kan säga att han har fått det skräddarsytt ;)

Oliven:

Sparf:

Sshameless:
Tack :) Jo, han är en riktig godbit. Söt som socker och bara helt älskvärd.

Nu kommer bilder på tränset när det är inoljat

22268830.jpg

22268831.jpg

inte de bästa bilderna kanske men får ta bättre någon annan dag :D

Väldigt fint blev det.. önskar att jag var lika bra på att arbeta i läder, du får ta ngt kort från sidan oxå så man får se mer av din nya sadel på hästen ;)

Mitt ländtäcke blev klart i dag! Måste säga att blev väldigt nöjd med det! Har tyvär inte någon bild när det ligger på någon häst...

22282217.jpg

Ojoj vad sugen man blev på att göra något! Men eftersom jag ska ha slöjd nu i höstterminen så gör jag inget hemma, utan slösar på skolans fina tyger när det är dags :devil: Moahahhaha :rofl:

Ska göra fleecelindor, och nosludd .. Bra att börja med lite smått :D
Vet nån vad måttet är ca för lindor? Vad som är en bra längd. Vanliga fleecelindor, de brukar väl vara runt 2.5 meter ..?

Jaoo .. Men bättre lite längre än för kort .^^ Och då går det åt ännu mer av skolans tyger, Moahhaha :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 052
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
358 280
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
60 701
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar