Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Jorå.. Den kommer här..
ronja1-2.jpg

kommer senare. syr kameldrivarkudde deluxe nu

Vet nån var man kan köpa kameldrivarkudde? Ska rida barbacka eftersom sadeln inte sitter som den ska, och jag har en ganska kass balans. Är det ett bra val med kameldrivarkudde?

Vet nån var man kan köpa kameldrivarkudde? Ska rida barbacka eftersom sadeln inte sitter som den ska, och jag har en ganska kass balans. Är det ett bra val med kameldrivarkudde?

tar mej friheten att svara. det har varit några uppe på blocket, tradera osv, kolla där. annars vet jag att det var några få som tillverkade åt andra på beställning. fast de är inte så jättesvåra att göra själv faktiskt :) polly-mulle hade en jättetråd om hur man gör och där finns massa bra tips. jag tycker de är sköna att rida i om man gör ordentliga stöd sitter man rätt stadigt.

Eftersom jag äntligen fått tag i en snygg portugesa :love:
22057085.jpg

Så måste man ju ha ett träns oxå och jag ville ha med fast kapson. Så nu har jag tillverkat detta:
22193299.jpg

22193300.jpg

22193301.jpg

22193302.jpg

22193303.jpg

Nu ska det oljas in så det blir lika färg som på sadeln.
Bilder kommer när det är gjort och hästen har hela utrustningen på sig.

Du vet att du är min stora idol va? :bow::bow:
Grymt fint och skickligt gjort!
Kan själv bara bidra med några ynka pannbandsflätningar:cry:
019.jpg

021.jpg

Så tjusigt!! :D
Du får inte glömma att lägga in bilder på när det är inoljat :)

Hur lång tid tog det att göra tränset? Materialkostnad?

kl

jag har pysslat ihop lite av varje själv, men inte i närheten av så fina saker som de flesta här gör :bow:

ett täcke jag sydde i slöjden i åttan(minst 2 år sedan!)

IMG_0584.jpg
[/IMG]

småusel passform men sitter någorlunda på plats. pålla fick ha det några nätter, innan jag köpte ett "riktigt" stalltäcke:p

det är ett gammalt överkast som jag lade på ett annat täcke och klippte till ungefär rätt form, klippte till och sydde fast fleece på insidan, en gammal täckesgjord kapad i två under magen och två tspännen i bogen. kan det bli enklare? det viktigaste för mej då var att det var rosa :rofl:

kl

mina alster som jag gjorde idag :P

regnridtäcke

sedan sydde jag ett tunt sommarregntäcke, här dock på fel häst ;P den är till en lite mindre ponny :P

Badrock
Här kommer mitt nya täcke. 6st handdukar fick sätta livet till för denna kreation. Spännen fram är tagna från ett trasigt kasserat täcke. Jag har även satt dit ben-snören oxå - fast dom syns inte. Broderier på tre ställen (morsan var här med sin brodermaskin :D) Ett broderi framme vid bogen syns inte... men det finns där... oxå (Mitt och hästens namn)

Tycker han ser ut som en ferarri-häst... men antar att det skulle funka lika bra som tomte-nisse-dräkt.:o Bara luvan som fattas :angel:
Ferarri-frallan1.jpg

Ferarri-frallan2.jpg

Snyggt jobbat! Blev ju ganska bra med gjorden sådär kapad under magen, så den inte syns. fiffigt!

Åh! Jag gillar hur du fått till en hög nacke på det andra täcket! Ville göra en luva på min badrock, men det blev bara en liten rulle kvar av det röda, som fick bli mank-fluff...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 052
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
358 280
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
60 701
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar