Switch Pour On

A

AnnikaH

Tror ni att man kan använda Switch Pour On trots att den passerat bäst före datum? Vad skulle kunna hända egentligen?

Jag brukar bara behöva använda det på min häst en gång på sommaren så därför har jag haft denna flaskan rätt länge. Såg igår att den gick ut i november 2005.

Vad hade ni gjort - använt den eller köpt en ny?
 
Sv: Switch Pour On

Det som brukar hända med "kemiska preparat" är att de inte kan garantera sin effektivitet efter utgångsdatumet.
Det är alltså inte farligare att använda det, men det kan vara meningslöst...

Förmodligen gäller det även Switch, men någon kanske är säkrare än jag?
 
Sv: Switch Pour On

Hej AnnikaH!
Vi har två gånger använt Switch som gått ut och det har haft bra verkan, och inga problem...så använd du och kolla om det har verkan som förut...kostar ju en slant :crazy: med nytt. Men gör som alltid, testa först på en liten fläck dan innan...
Hälsn, Lillemim
 
Sv: Switch Pour On

Tack alla för era svar! Nu tror jag nog att jag vågar använda det trots att det gått ut i datum.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
748
Senast: Angel
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 181
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda 2022
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp