Switch pour on på eksemhästar?

M

marina w

Någon som har erfarenhet av detta?Det stod nämligen på deras hemsida att det hjälper eksemhästar eftersom det ofta är pga.knotten de får denna reaktion.De ska behandlas varje vecka.Någon som har erfarenhet av detta?
 
Sv: Switch pour on på eksemhästar?

Min erfarenhet av switch är att det inte hjälper sådär superbra. Jag skulle vara tveksam till att lägga på det på eksemhäst pga av att det är så starkt!
 
Sv: Switch pour on på eksemhästar?

Jag använder det till min eksemhäst. Han har blivit MYCKET bättre av det. Men att ha på den varje vecka låter inte såååå bra tycker jag. Det är ju väldigt starkt, klassat 3. Jag har hört att man ska ha på det var 6 till 8 vecka. Jag har på det var 6 vecka. Om han har sår så undviker jag att ha på där förstås. Jag har på 40 ml per gång. 10 ml på varje sida av mankammen o 20 ml från bakom sadeln o ner till svansroten.

Om du ska prova det vilket jag tycker du ska göra. Ha på lite först på ett ställe för att se om han reagerar på det. En häst i vårt stall kan inte ha det, han får en raktion då. Jag vet inte hur han reagerar ägaren berättade bara det för mig.
 
Sv: Switch pour on på eksemhästar?

Om det är knott hästen är allergisk emot går det bra att använda swich men se upp med ljusa hästa och skimmlar. Dom kan vara överkänsliga mot produkten.
 
Sv: Switch pour on på eksemhästar?

Jag tycker inte Switch fungerar nåt vidare på knott och tro mig här där jag bor finns det gott om knott att testa på. Dessutom är Switch knöligt att använda. Det ska vara en sträng (som enligt uppgift sprider sig över hästen??) och effekten ska enligt förpackningen hålla i sig ett par veckor. Pyttsan, säger jag bara.....

Prova Chevalet istället. Det verksamma ämnet är likartat men min upplevelse är att det fungerar bättre och det är Mycket trevligare att hålla på med. Känns inte lika starkt och stryks ut där det behövs mest (man kan då undvika ställen där hästen har exem).

Säljs på granngården.

Kokopelli
 
Sv: Switch pour on på eksemhästar?

Maxmax skrev:
Jag använder det till min eksemhäst. Han har blivit MYCKET bättre av det. Men att ha på den varje vecka låter inte såååå bra tycker jag. Det är ju väldigt starkt, klassat 3. Jag har hört att man ska ha på det var 6 till 8 vecka. Jag har på det var 6 vecka. Om han har sår så undviker jag att ha på där förstås. Jag har på 40 ml per gång. 10 ml på varje sida av mankammen o 20 ml från bakom sadeln o ner till svansroten.

Om du ska prova det vilket jag tycker du ska göra. Ha på lite först på ett ställe för att se om han reagerar på det. En häst i vårt stall kan inte ha det, han får en raktion då. Jag vet inte hur han reagerar ägaren berättade bara det för mig.
Det var på deras egen sida jag hittade informationen om att det skulle tas på 1 gång per vecka
 
Sv: Switch pour on på eksemhästar?

Min eksemhäst tar jag inte switch på - det gör mkt ont. Täckar o smörjer, tar in mm. Chevalet är bättre mot knott än switch.
 

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som vet om man kan lägga på hästen ett tunt regntäcke efter att ha behandlat den med zitch vet pour-on? Tänker häst på...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: Ketrawzc
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 666
Kropp & Själ Någon mer här som har haft eller har det? https://www.1177.se/Dalarna/sjukdomar--besvar/konsorgan/besvar-vid-sex/vaginism/ Hur...
Svar
3
· Visningar
738
Katthälsa Någon som behandlat sin katt med Atopica kapslar? Vi har nämligen lite problem.. Katt behöver det pga pancreatit och enterit. Stått på...
Svar
7
· Visningar
728
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp