Min häst är nog lite känslig, hon reagerade väldigt mycket på vaccinationen, blev sjuk en vecka med feber
Nu har helt plötsligt fästingarna hittat till hagen, tog 6-7 stycken på henne igår och lika många på den andra hästen, vi har inte haft problem med fästingar alls i den hagen förut.
Kanske är det vädret?
Vi har haft vindstilla i flera dagar nu och flugor, myggor och knott är överallt, det brukar vi heller aldrig ha, jag har slagit fler flugor redan än vad jag brukar göra på hela sommaren.
Men vågar jag prova
Jag är rädd att hon blir dålig och det vill jag ju verkligen inte.
Hur brukar de reagera isåfall?
Eller om någon har något annat tips?
Jag tänkte prova att bada henne i prob till helgen med efter behandling, fungerar det?
Nu har helt plötsligt fästingarna hittat till hagen, tog 6-7 stycken på henne igår och lika många på den andra hästen, vi har inte haft problem med fästingar alls i den hagen förut.
Kanske är det vädret?
Vi har haft vindstilla i flera dagar nu och flugor, myggor och knott är överallt, det brukar vi heller aldrig ha, jag har slagit fler flugor redan än vad jag brukar göra på hela sommaren.
Men vågar jag prova
Jag är rädd att hon blir dålig och det vill jag ju verkligen inte.
Hur brukar de reagera isåfall?
Eller om någon har något annat tips?
Jag tänkte prova att bada henne i prob till helgen med efter behandling, fungerar det?