Switch på känslig häst?

TinyWiny

Trådstartare
Min häst är nog lite känslig, hon reagerade väldigt mycket på vaccinationen, blev sjuk en vecka med feber:(

Nu har helt plötsligt fästingarna hittat till hagen, tog 6-7 stycken på henne igår och lika många på den andra hästen, vi har inte haft problem med fästingar alls i den hagen förut.

Kanske är det vädret?

Vi har haft vindstilla i flera dagar nu och flugor, myggor och knott är överallt, det brukar vi heller aldrig ha, jag har slagit fler flugor redan än vad jag brukar göra på hela sommaren.

Men vågar jag prova:confused:

Jag är rädd att hon blir dålig och det vill jag ju verkligen inte.

Hur brukar de reagera isåfall?

Eller om någon har något annat tips?
Jag tänkte prova att bada henne i prob till helgen med efter behandling, fungerar det?

Sv: Switch på känslig häst?

Det jag märker på min känsliga häst av switch är att han tycker de är obehagligt när man häller på det, rullar gärna lite men sedan är det bra.. som hambo sa, pröva med lite ltie först ;)

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 039
Senast: Egonson_
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 695
Senast: Karminnie
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 027
Senast: sandrafors
·
Hästvård Så, jag och min fjordhäst bor i norra Tyskland. De senaste veckorna har det efter blodprover upptäckts att fler av hästarna i stallet...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat