switch + annat flugmedel?

Öhhh...? Man kan väl inte behandla med två insektsdödare på engång...? Tänk på att det är karenstid åxå!

Nej, det gör jag jämt. Switch hjälper ju bara mot fästingar, tycker jag. Är det riktigt mycket knott och bromsar och sån skit måste man ju använda flugspray också.

det är så jag också upplever det. Switch tar bort fästingar så man borde ha nått annat medel som tar bort flugor och knott...

Man har ju en maxdos av det gift som Switch innehåller, beroende på hästens vikt, därför skall man inte t.ex. använda Chevalet samtidigt som också är giftbaserat.

Att även använda andra insektsmedel som inte är "pyretrinbaserade" tillsammans med Switch, har jag gjort regelbundet i åtskilliga år.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Hästvård Någon som har varit med om att hästen får skador/permanenta fel efter själva penicillin chocken är över Inte att det skadat sig...
Svar
1
· Visningar
437
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar