Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
bedrägerivarning!Jag har fått en hundring swishad en hundrig av någon jag aldrig haft kontakt med och nu vill denna förstås ha tillbaka sin hundring. Är det ok att göra eller riskerar jag att råka ut för bedrägeri?
Det kan ju vara någon som faktiskt skrivit in fel nr. Jag har själv råkat göra det.Jag skulle aldrig swisha tillbaks, det får ske på annat sätt, via banköverföring, snigelpost med sedel i kuvert eller om någon annan kan swisha.
Ja absolut kan det vara så, men om jag inte kan ta reda på om det är bedrägeri eller inte så skulle jag inte chansa på att swisha tillbaks, återbetalningen får ske på annat sätt i så fall.Det kan ju vara någon som faktiskt skrivit in fel nr. Jag har själv råkat göra det.
Jag skulle aldrig swisha tillbaks, det får ske på annat sätt, via banköverföring, snigelpost med sedel i kuvert eller om någon annan kan swisha.
Inte alls förmodligen, men ens egna slantar löper noll risk att försnillas.Hur skulle det hjälpa om det handlar om penningtvätt?
Inte alls förmodligen, men ens egna slantar löper noll risk att försnillas.
De är beredda när man använder bankid och hoppas att man inte kollar vad som står?Fast jag har mycket svårt att tro att någon kan försnilla ens pengar när man Swishar från den egna mobilen. Hur skulle det gå till?
Men hur kan det bli till bedrägeri? En som helt klart är grön inom brott...
Jag skulle be om bankuppgifter och föra över. Och inser nu att redan där (tack @Philosophia ) kan man träda över en gräns.Jag har fått en hundring swishad en hundrig av någon jag aldrig haft kontakt med och nu vill denna förstås ha tillbaka sin hundring. Är det ok att göra eller riskerar jag att råka ut för bedrägeri?
De är beredda när man använder bankid och hoppas att man inte kollar vad som står?
När man använder bankid står ju orsaken, vad man godkänner.Vadå vad det står?
När man använder bankid står ju orsaken, vad man godkänner.
Jag skulle be om bankuppgifter och föra över. Och inser nu att redan där (tack @Philosophia ) kan man träda över en gräns.
Jag tänker dock att man krånglar till brottsplanen om man kräver att återbetala på annat sätt än föreslaget.
Men personen kan ju sitta beredd på att man ska använda bankid? Har ju inget med swish att göra.Fast har du ett nummer som du swishar till så skriver du ju själv in summan och väljer själv när du swishar.
Fast då säger man att man fixar det sen inom ett par dagar. Så är brottsplanen hindrad, om det fanns en sån.Men personen kan ju sitta beredd på att man ska använda bankid? Har ju inget med swish att göra.