Swedish open mile ?

E

Emma_lillan

Ja ? vad är swedissh open mile ? Jag och en kompis (juni_cool här på buke) Ska åka på våran första galopptävling! xD Och undrar om det är en bra tävling och åka på ? om man vill liksom fota och så ? Är det bara ett lopp eller är det många ? Vart får man stå och kolla ? Brukar det vara inträdes kostnader ? Berätta hur en galoppdag ser ut! :banana:

Sv: Swedish open mile ?

Det är en jättefin tävlingsdag med flera fina lopp i Breeders Serien förutom SOM. Det finns eventuellt ett lopp över 1600 meter för min Sune men förmodligen startar han veckan innan över 1350 som är hans favvodistans.

Allt som allt är det 11 lopp utskrivna och förmodligen går alla så ni får er lystmäte. Skulle tro att tävlingarna börjar någon gång starx efter 18 och håller på till framåt tiotiden. Det finns gott om ställen att titta på löpen från, vi brukar sitta på läktaren framför restauranten där ser man bra och solen skiner skönt i ögonen så man inte kan se nåt!:angel:

Jag vet inte hur gammal du är men om du gillar pilsner finns det en bar precis vid mål där man kan slafsta i sig både öl, vin och cider och äta hamburgare.

Fotografera kan du göra både vid ledvolten innan loppen, under loppen och efter loppen.

Det kostar säkert några kronor att gå in, skulle tippa runt en femtiolapp om ni inte hittar någon som kan släppa in er på sitt kort. Men även om ni får betala så lovar jag att det är värt det, speciellt om det är fint väder!

Ha det så kul och glöm inte att berätta hur ni hade det. Nu har du en månad på dig att värma upp!:banana:

:idea:SUPERBRA TIPS TILL ER ALLA SOM VILL NÄRMA ER SPORTEN.:idea:Ring till Ninni Westerlund och tala om att ni vill lära er att träcka hästar(det är jättelajbans ,då får ni vara med och rykta fläta putsa upp hästen innan löpet,sedan går man runt i "ledvolten"där publiken står och kollar på hästarna,med :love:"SIN"träckhäst,efter loppet tar man den och leder hem den till stallet duschar av den och skrittar av den vid hand),det får man dessutom en bra peng för så det är världens BÄSTA extraknäck även för ER som är lite äldre.Slå på Täby galopp och fråga efter numret eller kolla på galoppsport.se:rofl:sportinfo.

Glömde ju det viktigaste,då kommer ni ju in gratis,om ni är träckare alltså.:eek:Absolut inte lyssna på Camilla.ABsolut inte dricka PILSNER:Galopp är så roligt så det behövs definitivt inte livas upp med något så fullständigt onödigt som pilsner.:bump:

Haha tack för alla svar! Nu vet jag lite mer, men jag tror jag mest är där för att fota, just då i alla fall :) ! Och eftersom jag är 12 så tror jag att jag skippar ölen, och som marie säger man ska inte förstöra hästsporten genom att dricka.. xD

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·
B
Hästmänniskan Jag har klantat mig rejält och tagit en häst på foder, som vi tyckte synd om... Hästen är ett äldre halvblod och när vi kollade in och...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 559
Senast: TheOne
·
Hästvård Är "lat" och kopierar in texten från min "dagbok", hoppas det är ok ;) Åkte ut till stallet straxt innan lunch. Hade haft fullt upp...
Svar
7
· Visningar
1 059
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Barn som inte sover
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur