svullnar runt ögonen

orion_x

Trådstartare
Min pålle svullnar runt ögonen när det är sol ute. Är det molnigt syns ingeting, men när solen har legat på svullnar hon och ögonen börjar rinna.
När vi var och kollade hältan sist bad jag vet kolla ögonen med, men han hittade inget onormalt. Hur ska man göra då? Vet hade inga förslag. Någon med liknande symptom?

Sv: svullnar runt ögonen

Samma med min häst. Speciellt undre ögonlocket hänger ut en bit och sen rinner det mkt. Har också haft veterinären här ute och kollat igenom men han hittade inget konstigt.

Kan det vara ngt. i fodret som framkallar ljuskänlighet som ger dessa symtom när det är soligt ute!?

Ingen aning om fodret. Hon får hösilage, betfor och miner blå. De andra två hästarna visar inget liknande problem.

Liknande trådar

Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
24
· Visningar
2 920
Senast: Rugge
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 864
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka