Svullnader / bulor?

K

Kryptonit

Min pålle har fått bulor längs bakbenen och en hyfsad stor på insidan av bakbenet. Och en del andra små bulor på halsen och magen.
Någon som har ngn tanke vad detta skulle kunna vara? :bow:

Han har ingen feber och han äter som vanligt, verkar inte heller hängig.

Sv: Svullnader / bulor?

Myggorna spec är ju ganska stora nu och kan nog ge bulor om man har en överkänslig häst...den stora bulan på bak kan ju vara så att den träffat ett blodkärl precis
de andra bulorna bak kan ju vara en lymfamgatisk reaktion på bulorna....typ :D

Så länge hästens allmäntillstånd inte är påverkat behöver du säkert inte vara orolig

Sv: Svullnader / bulor?

Min ponny får ngt liknande ganska ofta. Första gången jag såg det ringde jag till uppfödarna och frågade men de hade aldrig sett att hon hade haft det innan. Konstigt!! Jag tror att det är proteinknölar dvs reaktion på protein. De blir stora som en stenkula (som barn har pch leker med ung) hårda och det tar lång tid innan de försvinner. hon känner inte av dem. Det går att lägga sadel, sadelgjord på dem. Jag lägger fårskinn mellan sadeln och har sadelgjordstunnel (eller vad det heter). I vintras fick hon fång (har nog inte ngt samband) men jag har dragit ner mkt på maten så nu har hon inte så många sådana knutor,

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 889
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 616
Senast: Cissi_ma
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 316
Senast: mily
·
Hästvård Min lille 1,5 års hingst har hög feber och är riktigt hängig och eländig. Självklart har veterinären varit och tittat till honom och...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31