Moppa123

Trådstartare
hejsan,
Om er häst är svullen på något stället på benet, kotan/hasen/el liknande ... hästen är inte öm / halt / varm / du hittar inget synligt sår ..

Rider ni hästen då? eller låter ni den vila?!

Sv: svullnad

Jag rider, för att se om svulnaden går ner av rörelse eller UPP.. går den ner rider jag på som vanligt, går den upp är det ringa veterinären pronto.

Sv: svullnad

tack för ditt snabba svar!
vet. ska komma o kolla andra hästar i stallet så jag hade hoppats på att hon skulle ha tid att kolla. Men man kanske ändå måste in på klinik eller något ...

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: tara
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 231
Senast: Fibusen
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 572
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama