Svullnad vid "kisseriet"

Valkyria

Trådstartare
Ja, mina kunskaper i hundens anatomi är lite skrämmande... Men, min tik har en liten (ca 3 mm i diameter) röd bula strax bredvid mynningen på urinröret (?) ja, alltså helt enkelt där kisset kommer ut. Såg detta i går kväll, så det är ingenting som har funnits där länge. Vad kan detta vara? Hon kissar alldeles normalt och verkar inte brydd alls, ingen onormal tvättning eller liknande.

Sv: Svullnad vid "kisseriet"

Vulva brukar vara det korrekta ordet ;) (men går under allsköns benämningar, kisseriet en av dem :D )
Är det löp på gång? Kan vara slemhinna som syns.

Såklart heter det det! :o KAN vara löp på gång, vovven i fråga är åtta månader och har inte löpt än, så det är ju möjligt att det är dags för första gången! Men jag tycker det är lite mystiskt att det bara är en liten "plupp" som är lite svullen och röd? Det ser ungefär ut som en röd finne.
Får kanske ta och ringa vet och höra mig för på måndag...

Du ser ju om den förändras framöver, som sagt, slemhinnan svullnar vid löp och den kan svullna "ojämnt", börja på något ställe och sedan sprida sig vidare. Kan säkert vara något annat också, men det är ju klart misstänkt, iom ålder och så :) Du får återkomma med besked!

En tanke bara: Kan det ha suttit en fästing där? Då brukar det bli en finneliknande "plupp" som kan vara alltifrån normal hudfärg till illröd.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka