Min häst fick i mitten av februari (precis 1 dag innan jag tillsammans med min familj skulle resa till USA) lymfangit. Stall personalen trodde vi skulle behöva ta bort henne när dom såg henne på morgonen-så illa var det, men vetrinär kallades ut direkt och han konstaterade att hon hade lymfangit, så hon fick pencillin men inget smärtstillande. Dagen efter fick hon gå ut som vanligt i hagen men hade VÄLDIGT ont, det vätskade massor och benet var jätte tjockt. Medan jag var bortrest så fick hon smärtstillande utskrivet eftersom hon hade så ont. Vetrinären sa att vi skulle motionera henne mycket, 3 gånger om dagen skulle hon longeras i skritt och trav. När jag kom hem igen så bestämde vi oss för att åka iväg på klinik där hon stod och fick behandling i 9 dagar, intravenöst. Hon var inte halt när jag kom dit med henne. Det konstaterades att hon var frisk och att det bara var svullnaden kvar som inte ville ge med sig helt riktigt än, så hon fick äntligen komma hem. Jag fick även Compagel utskrivet för 5 dagar. Så nu motionerar jag henne 2 gånger om dagen, en gång på förmiddagen då jag longerar och sedan så rider jag på eftermiddagen/kvällen, hon går dagligen i hage och vi har senaste dagarna även provat med Back on track för svullnaden.
SÅ till min fråga, hur länge tog det för din häst att svullnaden gick bort helt? Tipsa gärna om hur jag ska få ner svullnaden ännu mer, har läst lite om detta med homeopati, någon som vet om det fungerar??
SÅ till min fråga, hur länge tog det för din häst att svullnaden gick bort helt? Tipsa gärna om hur jag ska få ner svullnaden ännu mer, har läst lite om detta med homeopati, någon som vet om det fungerar??