MiaMaria
Trådstartare
I fredags fick jag hem min häst från sjukhuset där hon tillbringat två veckor sedan hon skadat en led. Hon har fått penicillin i 14 dagar, men slutade med det i torsdags. Hon är pigg och har inte haft någon feber sedan den dag hon skadade sig. Leden verkar läka fint och såren är torra och ser bra ut. Så idag märkte jag att hon hade två ganska stora (mjuka) "bulor" mellan ganacherna, alltså under hakan men lite längre bak.
Jag har pratat med kliniken som säger att det förmodligen inte är något att bry sig om, då hon ju är pigg och inte har någon feber. Hon hostade lite igår, men är inte snorig. Kanske har hon någon förkylning på gång? Ingen av mina hästar har haft något liknande tidigare, någon som har erfarenhet av svullna körtlar? Vad kan det bero på? Hon står inne och har inte varit ute sedan hon kom hem, men ska gå ut i sjukhage idag.
Jag har pratat med kliniken som säger att det förmodligen inte är något att bry sig om, då hon ju är pigg och inte har någon feber. Hon hostade lite igår, men är inte snorig. Kanske har hon någon förkylning på gång? Ingen av mina hästar har haft något liknande tidigare, någon som har erfarenhet av svullna körtlar? Vad kan det bero på? Hon står inne och har inte varit ute sedan hon kom hem, men ska gå ut i sjukhage idag.