Frukten
Trådstartare
Jag har en boxertik på 2½ år som det senaste året flera gånger har fått svullna knutor över hela kroppen utan någon känd anledning. Knutorna har inget direkt samband mer än att hon har varit utomhus om de dyker upp. Detta har hänt ca 4 gånger, första gången blev hon så svullen och allmänpåverkad att vi fick åka in till en jourveterinär för kortisonspruta. De andra gångerna har hon varit pigg, glad och ätit som hon ska och knutorna har försvunnit inom några timmar.
Första gången hade hon stått kopplad på min farmors land under tiden som vi var där.
Andra gången kommer jag inte riktigt ihåg, men antalet knutor var väldigt få.
Tredje gången blev hon så efter en löptur med min sambo (runda som sprungits flera gånger men knutorna har alltså bara dykt upp en gång av dessa).
Fjärde gången var idag, då har hon bara varit på tomten i ca 30 minuter.
Någon som varit med om något liknande? Vad kan det bero på? Allergi mot någon växt, eller "bara" knottsvärmar (eller annat djur)?
Lite bilder med de flesta knutor pedagogiskt inringade...
Glömde ringa in resten av bulorna men de syns tydligt...
Första gången hade hon stått kopplad på min farmors land under tiden som vi var där.
Andra gången kommer jag inte riktigt ihåg, men antalet knutor var väldigt få.
Tredje gången blev hon så efter en löptur med min sambo (runda som sprungits flera gånger men knutorna har alltså bara dykt upp en gång av dessa).
Fjärde gången var idag, då har hon bara varit på tomten i ca 30 minuter.
Någon som varit med om något liknande? Vad kan det bero på? Allergi mot någon växt, eller "bara" knottsvärmar (eller annat djur)?
Lite bilder med de flesta knutor pedagogiskt inringade...
Glömde ringa in resten av bulorna men de syns tydligt...