Ellenkantarell
Trådstartare
Mitt 24-åriga islandssto har under ungefär 2 års tid varit väldigt svullen runt och i sitt juver. Juvret är så pass svullet att det hänger ner en bra bit, och på långt avstånd ser hon nästan ut som en valack Spenarna är dock normalstora. Svullnaden sträcker sig ungefär från spenarna till en bit inåt magen, där hon är rejält svullen och hård. Hon lider av sommareksem, och den här svullna delen av juvret blir alltid irriterat och flagnar tills det bara är blodiga sår kvar, som kliar fruktansvärt på henne...
Jag har nu på sista tiden blivit lite orolig att den här svullnaden skulle kunna bero på juvertumörer, eftersom jag tycker att det är såpass hårt.
Någon som tror sig ha ett svar på vad det här kan vara? Kan det helt enkelt bero på åldern, att hon har lite "hängtuttar" och lite extra fett där? (Hon har aldrig varit dräktig, och kan omöjligt vara det nu)
Jag har nu på sista tiden blivit lite orolig att den här svullnaden skulle kunna bero på juvertumörer, eftersom jag tycker att det är såpass hårt.
Någon som tror sig ha ett svar på vad det här kan vara? Kan det helt enkelt bero på åldern, att hon har lite "hängtuttar" och lite extra fett där? (Hon har aldrig varit dräktig, och kan omöjligt vara det nu)