Svullet framben!

E

Ellinore

Igår upptäckte att min ponny var lite svullen på höger framben, men haltade inget som tur var. Nu tkr jag att benet är lite tjockare, men vet inte om jag kanske bara inbillar mig. Jag är rädd att det kanske bara blir värre om man inte ringer till veterinär nu direkt/imorgon? Hade ni ringt? Det vore ju hemskt om hon blev halt också.. Har inte gjort något ansträngande (ex. hoppat) de senaste dagarna med henne så undrar varför hon fått det, dock är hon ju inte så ung längre, fyller 17 om en månad så..
Har smörjt med liniment igår och idag. ska jag kanske linda benet på natten också?
Någon som har erfarenhet av detta? Skriv gärna!

Sv: Svullet framben!

ska kolla hur hon är ikväll med benet :) tror ni det blir värre av att smörja med liniment?

Det är ju inte lätt att se på en bild...Var är hon svullen??? varm?? puls??? Jag hade nog nöjt mig med att bara linda båda benen...om du nu inte har ett liniment som man kan linda över...

jo jag vet, men jag la upp dem när jag ändå hade kort på det :) dålig på att förklara, men hon är svullen lite nedanför framknäet, nånstans vid skenbenet. nej hon är inte varmare på den benet än dom andra. men nu ikväll när jag kollade verkade hon inte lika mkt svullen :) inte lika som vanligt, men mindre än förr idag tyckte jag.

hade ni ringt till veterinär? hon haltar ju inte och känns bra när man rider?

Liknande trådar

Hästvård Kollade hästarna igår och idag. Ser då att hagkompisen har ett väldigt svullet ben, inte svullet som i senskada utan bara allmänt tjockt...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Sirap
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 132
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hejsan! Idag när jag tog in min tjej för ridning upptäcke jag att hon var lite svullen på höger framben i på kotan. Hon ömmar inte, är...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka