Olympus

Trådstartare
När min häst stått inne så blir han jättesvullen i sina bakben, eller jättesvullen kanske han inte bli med märkbart svullen. Det ju inget farligt eftersom han det går ner när han rört sig, men finns det ngt jag kan göra för att förhindra det? Han har inte alltid varit sån utan har lagt märke till det först för ngr veckor sedan.
Hjälper det om han står lindad? Vet dock inte om jag har möjlighet till det eftersom hon som släpper ut kanske inte har lust att stå o linda upp 4 lindor varje morgon, men finns det ngt annat som jag kan göra för att förhindra svullnaden?

Idag fick jag jättedåligt samvete eftersom hästen fick stå inne hela dagen p.g.a av storm, hade ingen möjlighet att rida eller gå ut med honom eftersom jag hade mkt att göra idag.

Sv: Svullen

Det som brukar funka bäst är att inda med stallinda (såna där oelastiska i tex flies).
Du kan ju höra om hon som släpper ut kan tänka sig att rulla av dem för nån hundring i månaden eller nåt?

Visst hjälper det att linda men bättre är ju isåfall att se till att hästen får vara ute så mkt som möjligt o röra på sej varje dag...

Den blir ju inte tjock i benen för inte...
o även om det blåser måste väl hästen kunna gå ute i hagen?

en av vår gammla häst blev alltid svullen på natten på vintern, men enligt veterinären berodde det på fodret, alltså vårt ensilage..Sen när han skrittat en halvtimme var det borta, typ "stelhet" eller ledvätska som samlats där.

min häst får oxå så, vetrinären säger att det e normalt, jätte många hästar får det å så fort de kommer ut i hagen å rör på sig så försvinner det.. du behöver inte va orolig..;)

du bor inte i göteborg va? och aksnek därför itne hört om vårat väder. men vill man släppa ut sin häst när vattnet går upp till magen så är det ju det okey.:bump: :bump:

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
28 014
Senast: ptr
·
Hästvård Min häst fick fång i måndags. Veterinär kom ut ganska snabbt och sa att det var fång, precis som jag befarade. Han sattes på boxvila nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 161
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 742
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar